Förbättra din kundservice med ett ärendehanteringssystem

Med ett ärendehanteringssystem för kundservice kan du samarbeta effektivt med dina kollegor kring alla inkomna ärenden. Du kan enkelt se till att alla ärenden blir hanterade på rätt sätt och att alla frågor blir besvarade i tid, och på så sätt öka kundnöjdheten.

Ärendehantering från Kundo

Vad är ett ärendehanteringssystem?

Med ett ärendehanteringssystem för e-post och kundservice kan du samla alla inkommande frågor i ett gemensamt verktyg som är skräddarsytt för samarbete, uppföljning, statistik och insikter. På så sätt kan du och dina kollegor vara trygga med att alla ärenden hanteras effektivt och att ingenting faller mellan stolarna.

 
 

Hur väljer jag ett ärendehanteringssystem för kundservice?

I valet av ärendehanteringssystem är det viktigt att utgå från verksamhetens behov. Annars är risken att man får ett system som känns för komplicerat eller inte har stöd för de processer som behövs. Med Kundo kan du hantera enkla, snabba ärenden såväl som mer komplexa ärenden där flera personer behöver involveras.

Kan jag hantera flera kanaler i ett ärendehanteringssystem?

Ett modernt ärendehanteringssystem för kundtjänst låter dig hantera alla era kanaler i samma verktyg. Det är exempelvis vanligt att man får frågor både via e-post, sociala medier och chatt som man vill hantera i samma verktyg.

 
 

Vilka är viktiga funktioner i ett ärendehanteringssystem?

I ett ärendehanteringssystem för kundservice är ofta funktioner för samarbete efterfrågat. Att snabbt och i realtid kunna se vem som gör vad och tilldela ärenden till kollegor brukar underlätta arbetet. Andra efterfrågade funktioner är möjlighet att kategorisera ärenden genom t ex taggar, få statistik om svarstider och antal ärenden och möjlighet att ange SLA (Service Level Agreement) för hur snabbt ärenden ska besvaras. 

 

Funktioner i Kundos ärendehanteringssystem

  • Ärendehantering för mail, chatt och sociala medier
  • Samarbeta smidigt. Du ser vad kollegorna gör i realtid.
  • Tilldela, kategorisera, kommentera och fråga kollegor.
  • Ärendenummer för enklare uppföljning
  • Inställningar för svarstider och öppettider
  • Statistik och uppföljning
  • Och mycket mer!

Läs mer

 

Mer än en plattform

Vi vet att det krävs mer än en bra plattform för att skapa effektiv kundservice som leder till nöjda kunder. Därför har vi utvecklat vårt erbjudande till att  inkludera allt som behövs för att hjälpa er att lyckas!

 

Personlig service

För att ni ska få ut maximalt värde av Kundo tilldelas ni en egen Success Manager som hjälper er att lyckas! Utöver hjälp vid uppstart och utbildning av hela ert team finns er Success Manager alltid tillgänglig för att svara på era frågor.

Läs mer om vår service
Kurser

Som komplement till vår produkt anordnar vi tillsammans med våra samarbetspartners kurser i hur ni bäst möter kunden i de digitala kanalerna. Vi har exempelvis kurser för kundservice i chatt och sociala medier.

Läs mer om våra kurser
Expertis

Vilka är de senaste rönen och trenderna i branschen? Hur arbetar andra? Vi på Kundo jobbar hela tiden hårt för att hjälpa er att ta del av allt spännande som händer i kundservicebranschen. Vi ger er råd, kunskap och inspiration.

Läs mer om vår expertis
barncancerfonden-1 arla-1 tikkurila-1 urochpenn fmmattsson-1 angelholm-2

Mer läsning

3 Min läsning
Kila Möbler

”Med dagens volym hade Outlook inte fungerat” Kila Möbler har sedan starten 1978 specialiserat sig på trädgårdsmöbler och ...

Läs inlägget kundberättelser
3 Min läsning
Hemglass

40-60% färre mail tack vare Kundo Hemglass är företaget som sedan 1968 spridit glass och glädje runt om i Sverige. Med den ...

Läs inlägget kundberättelser
2 Min läsning
Arla

Effektivare kundservice med Kundo hos Arla Bara några veckor efter att Arla lanserat sitt forum såg man en minskning av ...

Läs inlägget kundberättelser
1 Min läsning
Lyssna på dina kunder

CX-experten Tanja Adell guidar dig igenom det snåriga ämnet Customer Experience och berättar hur du kan jobba för att skapa ...

Läs inlägget guider och material
1 Min läsning
Flens kommun

Vi har pratat med Sanna Öhlin som är teamledare för Flens kommuns kontaktcenter om hur de har byggt upp sin avdelning, hur ...

Läs inlägget kundberättelser
4 Min läsning
Carlsberg

Både chefen och medarbetarna på Carlsberg drar nytta av Kundo Carlsberg är idag ett av Sveriges största bryggerier med ...

Läs inlägget kundberättelser
3 Min läsning
Inrego

“Ett roligt verktyg att arbeta i” Inrego är företaget med målet att förlänga livslängden på IT-produkter. Genom att köpa in, ...

Läs inlägget kundberättelser
3 Min läsning
Ängelholms kommun

Kundo skapar värde på flera sätt åt Ängelholms kommun Ängelholm är kommunen som verkligen tar kundservice på allvar. Med ...

Läs inlägget kundberättelser
3 Min läsning
Bravida

“Kundo Mail gav oss helt nya förutsättningar för bättre samarbete” Med 7000 anställda bara i Sverige ställs höga krav på ...

Läs inlägget kundberättelser