6 anledningar att använda Kundo Mail

Adam Svensson

Adam Svensson

Ibland är vi så vana vid de verktyg vi använder att vi inte tänker på vad som kan bli bättre. Använder ni idag Outlook, Gmail eller någon annan vanlig e-postlösning för er kundservice? Vi har listat 6 anledningar till varför ni borde byta till Kundo Mail.

1. Enklare samarbete
Tack vare samarbetsfunktionerna i Kundo Mail ser du direkt vem som arbetar med vilket mail. Ni kan arbeta många personer samtidigt i mailkorgen utan att riskera krockar eller dubbelarbete. Verktyget erbjuder flera smarta funktioner för automatisk fördelning av inkommande ärenden, uppföljningar och prioriteringar.

2. Enkel och tydlig statistik
Hur många mail får vi och hur snabbt svarar vi? Inom vilka områden får vi flest frågor? Precis som i alla Kundos verktyg har ni full koll på er statistik och ni kan enkelt sätta upp automatiska rapporter.

3. Se vad som sagts tidigare
Alla medarbetare kan enkelt se tidigare konversationer med kunden. Har ni flera produkter från Kundo så ser ni självklart samtliga tidigare konversationer med kunden, oavsett kanal. Ingen mer osäkerhet eller springande i korridorerna för att stämma av.

4. Spara tid med färdiga svar
Många frågor liknar varandra och kräver liknande svar. I Kundo Mail kan du enkelt infoga färdiga texter i ditt svar. Det kan vara allt från ett kortare stycke till ett helt mail.

5. Smarta regler
Sätt smarta regler på hur olika ämnen, kunder och frågor ska fördelas och prioriteras inom teamet. Inga fler färger, flaggor eller personliga mappar. Du ser snabbt vem som ansvarar för vad, och blir automatiskt notifierad om något verkat falla mellan stolarna.

6. Interna anteckningar
Kommunicera enkelt med kollegorna om vad som tidigare sagts och gjorts i ärendet med hjälp av kommentarsfältet.

KundoMailDashboard

 

Kundo Mail är ett helt molnbaserat system som inte kräver stora insatser av er IT-avdelning. Det är inte heller ett avancerat ärendehanteringssystem med onödiga funktioner utan ett verktyg som du lär dig att uppskatta direkt.

Boka en demo eller ladda ned och läs intervjun om hur Barncancerfonden förenklade sin processer och förkortade svarstiderna med hjälp av Kundo Mail.

New call-to-action