1 MIN LÄSNING

Kurs 17/9: Skrivteknik & kundbemötande

 
2019-12-09 Christine Petersson-Öberg
 
 

Utbildning i skrivteknik och kundbemötande i Stockholm!

Språket ni använder påverkar vad kunderna känner för er!

Anmäl dig och läs mer

Ett tydligt svar gör det också lättare för mottagaren att ta till sig och agera på informationen. Välskrivna svar i kundservice ökar alltså kundnöjdheten, minskar mängden onödiga följdfrågor och effektiviserar er service. Den här utbildningen hjälper er att spetsa skrivkunskaperna och lär er bemöta era kunder på ett bra sätt.

Agenda: Trender och verktyg på tre timmar

13.00 - Vi hälsar välkomna!

13.15 - Skriva effektivt: Nå rätt effekter, hos rätt läsare.

  • Skriv så att texten uppnår alla delar av kundtjänstens uppdrag: svara på frågan, bygg relationen till kunden och vinn nya kunder.
  • Använd en tydlig och effektiv textstruktur, som fungerar i många situationer.
  • Skriv övertygande: ge rätt fakta, väck rätt känslor, inge förtroende.

14.30 - Bensträckare. Ta en kopp kaffe till.

14.45 - Skriva rätt: Använd rätt ton och rätt språk.

  • Skriv innehållsrika rubriker som leder varje läsare till rätt svar.
  • Svara personligt till frågeställaren, men så att svaret kan hjälpa många fler.
  • Välj rätt ord: se upp för era interna ord, välj ord som ger det intryck ni vill ge.

16.00 - Vi avslutar. Stanna ändå gärna kvar en stund. Du kan ställa frågor till Anna Hass, eller diskutera era utmaningar med oss på Kundo.

För vem passar utbildningen?
För dig som arbetar dagligen i kundservice och uttrycker dig i skrift.

Vi bjuder såklart på fika! ☕️

 
 
 
2019-12-09 Christine Petersson-Öberg
 
 
 

Prenumerera på vårt nyhetsbrev för tips, inspiration och nyheter kring kundservice!