1 MIN LÄSNING

Kurs 29/9: Kundservice i sociala medier

 
2019-10-06 Christine Petersson-Öberg
 
 

Göteborg! Nu är det er tur att lära er bemöta kunder i sociala medier

Anmäl dig och läs mer

Att ta emot frågor och bemöta olika kommentarer i sociala medier är en konst. Hur ska du tänka för att leverera en så bra upplevelse som möjligt? Hur ska du hantera syrliga kommentarer och gnälliga troll? Ha rätt verktyg för att hantera negativ kritik som alla kan se.

Ur kursinnehållet:

  • Introduktion till sociala medier
  • Tonalitet och tilltal - att uttrycka sig i skriven text
  • När ska man svara - och vad?
  • BUGA-metoden för missnöjda kunder
  • BUS för gnällspikar och troll
  • Goda exempel och fallgropar att undvika

Gå kursen och dra nytta av sociala mediers fulla potential och som kan generera fler nöjda kunder. Kursledare är den digitala kommunikationsexperten Lena Leigert från Kreafon.

För vem passar utbildningen?

För dig som svarar på kunders frågor i sociala medier

Vi bjuder såklart på fika! ☕️

 
 
 
2019-10-06 Christine Petersson-Öberg
 
 
 

Prenumerera på vårt nyhetsbrev för tips, inspiration och nyheter kring kundservice!