Kundservice i Norden 2021

Gustav Tranback

Gustav Tranback

Här hittar du den senaste upplagan: Kundservice i Norden 2022

För femte gången har vi på Kundo tagit temperaturen på kundservicebranschen. Den här gången har vi valt att även titta utanför Sveriges gränser. Målet var att få en bild av trenderna och utmaningarna som finns inom kundservice i Norden. I år har vi frågat en bra bit över 100 kundservicechefer, kundservicemedarbetare, företagsledare osv. från hela Norden, men med extra fokus på Sverige och Norge.

Vi har bland annat försökt ta reda på:

  • Vilka kommunikationskanaler som är populärast för kundservice
  • Vilka typer av system kundservice använder
  • Hur AI-teknik påverkar arbetet
  • Hur kundservice ser på kundnöjdhet
  • Kundservice ställning i organisationen
  • Hur kundservice påverkats av Covid-19
  • Framtiden för kundservice i Norden

Mycket nöje!