Krisen skapar nya och kreativa kundmöten med hjälp av chatt

Björn Lilja

Björn Lilja

Det nya Coronaviruset gör att sättet som vi kommunicerar med familj, vänner och kollegor ställs på sin spets. Även kundservice roll prövas och tvingas till förändring. I våra samtal med kundservicechefer verkar de flesta ha klarat omställningen bra, delvis tack vare molnbaserade verktyg som möjliggör effektivt arbete på distans. Att ha stort fokus på de digitala kanalerna blir förstås viktigare än någonsin!

Ett område där vi på Kundo ser tydligt ökad efterfrågan är kanaler som kan ersätta det direkta mötet eller telefonsamtalet. Många kunder berättar om ett ökat behov av att snabbt möjliggöra tillgänglighet och snabba svar på webbplatsen och då är en chatt på hemsidan förstås ett utmärkt verktyg.

Men ännu tydligare ser vi behovet att nu snabbt ersätta de inställda fysiska mötena. Vi pratar med organisationer som bland har behövt stänga receptioner och ställa in visningar av lägenheter. Även för dessa fall visar sig nu chatt vara ett utmärkt komplement till personlig service. Ett bra exempel är kunden som ersatte ett tidigare planerat tillfälle för öppet hus med samma möjlighet i chatten. Personal fanns tillgäng i chatten den utsatta tiden och kunde på så sätt svara på samma frågor som man annars hade gjort under öppet hus.

Att komma igång med en chatt från Kundo är snabbt och enkelt. De senaste veckorna har vi startat igång nya kunder på under 24 timmar, inklusive utbildning!

Har du frågor om Kundo Chat eller hur en chatt kan hjälpa er i den rådande situationen? Tveka inte att kontakta oss.

Läs gärna också: Så arbetar du bäst med chatt i er er kundservice

New call-to-action