Effektivisera er kundservice på rätt sätt
“Effektiv kundservice”. Det är två ord som ofta hänger samman när vi pratar om vår kundservice. Att de två orden används så ...
Läs inlägget bloggMed 7000 anställda bara i Sverige ställs höga krav på Bravidas löneavdelning och deras förmåga att snabbt hantera inkommande ärenden. Vi fick ett samtal med lönechefen Anders Löfblom som berättar om varför de valde Kundo för hanteringen av e-post.
Anders kom först i kontakt med Kundos verktyg på sin tidigare arbetsplats. Precis som på Bravida hade man där ursprungligen hanterat den stora mängden inkommande mail i traditionella e-postprogram som Outlook, vilket skapade utmaningar kring samarbete och insyn. Att införa Kundo för att bättre hantera de stora volymerna av e-post blev därför ett naturligt steg för Anders när han tog rollen som lönechef på Bravida.
– Tidigare var vi väldigt beroende av enskilda individer för att svara på frågor inom ett visst område som ofta hamnade i inkorgen hos respektive medarbetare. Det gjorde hanteringen sårbar och skapade mycket stress, till exempel när någon var hemma och var sjuk. Den problematiken är helt borta nu och vi kan enkelt hjälpas åt inom och mellan teamen, fortsätter Anders.
Vill du veta mer om hur Bravidas löneavdelning effektiviserat sin hantering av inkommande mail? Ladda ned och läs hela intervjun med Anders Löfblom här:
“Effektiv kundservice”. Det är två ord som ofta hänger samman när vi pratar om vår kundservice. Att de två orden används så ...
Läs inlägget bloggAtt bedriva någon form av servicefunktion kommer ofta med liknande utmaningar, arbetssätt och lösningar. Men dessa ...
Läs inlägget bloggCustomer Experience, eller CX, är ett begrepp som börjat användas allt flitigare under det senaste året. Med vad betyder det ...
Läs inlägget blogg