1 MIN LÄSNING

Därför valde Bravida Kundo Mail för ärendehantering av e-post

2020-09-29 Björn Lilja
 
 

Med 7000 anställda bara i Sverige ställs höga krav på Bravidas löneavdelning och deras förmåga att snabbt hantera inkommande ärenden. Vi fick ett samtal med lönechefen Anders Löfblom som berättar om varför de valde Kundo för hanteringen av e-post.

Anders kom först i kontakt med Kundos verktyg på sin tidigare arbetsplats. Precis som på Bravida hade man där ursprungligen hanterat den stora mängden inkommande mail i traditionella e-postprogram som Outlook, vilket skapade utmaningar kring samarbete och insyn. Att införa Kundo för att bättre hantera de stora volymerna av e-post blev därför ett naturligt steg för Anders när han tog rollen som lönechef på Bravida.

– Tidigare var vi väldigt beroende av enskilda individer för att svara på frågor inom ett visst område som ofta hamnade i inkorgen hos respektive medarbetare. Det gjorde hanteringen sårbar och skapade mycket stress, till exempel när någon var hemma och var sjuk. Den problematiken är helt borta nu och vi kan enkelt hjälpas åt inom och mellan teamen, fortsätter Anders.

Vill du veta mer om hur Bravidas löneavdelning effektiviserat sin hantering av inkommande mail? Ladda ned och läs hela intervjun med Anders Löfblom här:

New call-to-action

 
 
 
2020-09-29 Björn Lilja
 
 
 

Prenumerera på vårt nyhetsbrev för tips, inspiration och nyheter kring kundservice!