2 MIN LÄSNING

Möt Martin, Säljare på Kundo

2021-05-19 Björn Lilja
 
 

I serien “Vi på Kundo” möter vi några av våra engagerade medarbetare från olika team. Här berättar Martin Freij om sitt arbete med försäljning på Kundo.

Hej Martin! Berätta, vad innebär rollen som säljare på Kundo?

Jag har hand om hela säljprocessen, från första samtalet med potentiell kund till avtal. Processen innefattar möten där vi går igenom nuläge och behov, genomgång av Kundos moduler, utformning av avtal m.m. När avtalet är på plats lämnar jag över till mina kollegor på Customer Success som tar över kunden och hjälper dem igång.

Vad är det roligaste med att arbeta med försäljning på Kundo?

Det är kul och intressant att träffa många olika människor och bolag, extra kul om det blir affär och ett samarbete såklart. Det är ganska varierande processer, det blir omväxlande. Mina kollegor i säljteamet är fantastiska - vi stöttar varandra i arbetet, följer med varandra på möten m.m.

I höst firar jag 6 år på Kundo, verkligen ett bevis för att jag gillar det här jobbet!

Hur har pandemin påverkat ditt arbete?

Omställning till 100% webbmöten och jobba hemifrån – tidigare hade vi helst fysiska kundmöten, reste runt mycket och träffade härliga människor. Det funkar fint med webbmöten också, men kan sakna fysiska möten med kunder. Och givetvis saknar jag att träffa kollegor, även om många av oss ses digitalt varje dag. En del företag har haft det väldigt tufft också, så att köpa in nya system har inte alltid varit prioriterat, det har såklart påverkat mig en del.

Vad är ett riktigt roligt säljmöte för dig? Vad händer då?

När kunden är engagerad, när det blir dialog, diskussion och mycket frågor!

Vad tycker du är Kundos främsta styrka som produkt eller företag?

Kundos främsta styrkor som företag speglar sig i de främsta styrkorna som produkt. Kundo är väldigt lyhörda, både gentemot kunder när det kommer till produktutveckling och medarbetare när det kommer till förbättringar som företag.

Kundo är otroligt måna om medarbetarna, känner mig nästan lite bortskämd ibland. Det tror jag speglas i kontakten med våra kunder också.

Finns det någon modul eller enskild funktion i Kundo som du särskilt vill tipsa våra kunder om?

Om jag bara får välja en funktion så väljer jag Chattassistenten!Det var visserligen jag som föreslog att denna funktion skulle byggas, men jag är inte partisk, haha!

Chattassistenen är en koppling mellan vår chattmodul och Forum/Knowledge – kund får direkt förslag på svar från Forum eller Knowledge när de skriver sin fråga i chatten eller i offline-formulär. Genialiskt!

Vad är det mest belönande tycker du i kontakten med våra kunder?

Mycket inom Kundos produktutveckling, prioriteringar m.m. kommer från insikter i kontakt med våra kunder. Det är kul att få vara en länk mellan kundernas behov och vart vi som bolag siktar och hur vi utvecklas.

Vad är det roligaste med att arbeta med kundservice?

Många bolag börjar inse vikten av riktigt bra kundservice, att kundservice kan vara hjärtat i organisationen och ta en större och viktigare roll än tidigare. Det är roligt att vara med och påverka inom ett så viktigt område!

 
 
 
2021-05-19 Björn Lilja
 
 
 

Prenumerera på vårt nyhetsbrev för tips, inspiration och nyheter kring kundservice!