Produktnyheter från Kundo

Lägg kontaktvägar direkt på kunskapsbankens startsida

Skriven av Ylva Espling | Oct 12, 2020 7:10:38 AM

Nu är det möjligt att lägga till kontaktvägar direkt på kunskapsbankens startsida så att era besökare lättare kan hitta information om hur de kan kontakta er. 

Vi vill att en kunskapsbank i Kundo Knowledge ska kunna fungera som en startpunkt för att era besökare ska kunna få den hjälp de behöver. Där ska de själva kunna hitta svar på sina frågor i de guider ni lägger upp, men lika viktigt är att ni på ett bra sätt kan hänvisa dom till andra kontaktvägar när det behövs. En kontaktväg kan vara till exempel ett telefonnummer, en länk till ett Kundo-forum eller ett kontaktformulär. Dessa har fram till nu kunnat placeras under guiderna. 

För att kunskapsbanken ska kunna användas ännu bättre som en startpunkt, även för ärenden som inte går att hantera via self-service, kan ni nu också välja att visa kontaktvägar direkt på startsidan. Där kan ni till exempel informera besökarna om vilken kontaktväg som är bra att använda vid en viss typ av ärenden. Det är ju inte allt som går att hitta svar på i en guide! 

Här är ett exempel från Kundos egna kunskapsbank. 

Har ni några funderingar runt hur ni kan använda kontaktvägar på bästa sätt i er kunskapsbank?  Kontakta er customer success manager eller customer@kundo.se