Kundo För Företag

Det enda verktyget ni behöver för all er digitala kundservice

Med Kundos smarta verktyg för digital kundservice effektiviserar ni ert arbete samtidigt som ni ser till att inga ärenden missas. Tydlig och bra statistik gör att ni enkelt kan få ut värdefulla insikter hela företaget har nytta av.

Exempel på företag som använder Kundo
apoteket-1 arla-1 selecta tikkurila-1 urochpenn fmmattsson-1

Fördelar med Kundo

 
Undvik olika system

I Kundo samlar ni alla digitala kundservicekanaler på ett och samma stället. Slipp hantera massa olika system som inte fungerar tillsammans. Säkerställ istället att alla kundserviceärenden finns i samma system som är enkelt att jobba i.

 
Uppmuntrar till samarbete

Kundos förenklar samarbetet i ditt team. I det gemensamma gränssnittet kan alla kundservicemedarbetare arbeta samtidigt utan risk för krock eller att något missas. Ni ser enkelt vem som arbetar med ett ärenden och när ett ärende är avslutat.

Både chefen och medarbetarna på Carlsberg drar nytta av Kundo

"Vi får personliga svar och känner att Kundo är där för oss"

- Caroline Haglind

Läs hela berättelsen

Inrego växte ur sin befintliga lösning och hittade Kundo

"Vi har effektiviserat vårt arbete tack vare Kundo och kunnat skapa en struktur som gör att inget kan falla mellan stolarna."

- Jakob Stillman

Läs hela berättelsen

Med Chattassistenten får kunderna ett val

"Vi har fått väldigt fin respons från kunder då de kan välja om de ska ställa en fråga eller själva hitta svaret med hjälp av Chattassistenten"

- Lena Hedström Wallin

Läs hela berättelsen

Kundo möjliggör kraftig tillväxt med fortsatt hög servicenivå för Steamery

"Med en tillgänglig kundservice känner sig våra kunder närmare bolaget. Vi hjälper dem att förstå produkterna och att fatta beslut online"

- Petra Ringström

Läs hela berättelsen

Kunskapsbanken är navet i SKB:s serviceorganisation

"Vi vill att alla ska kunna svara på alla typer av frågor. Därför har kunskapsbanken blivit ett så viktigt verktyg"

- Katarina Sekban Lind

Läs hela berättelsen

Kundbasen växer utan ökning av antalet ärenden för Coala Life

"Ju mer vi använder Kundo desto bättre blir det!"

- Lovisa Fasth

Läs hela berättelsen

65% färre frågor till kundtjänst

"Forumet blev snabbt väldigt populärt internt, inte minst eftersom det frigjorde mycket tid. Resurserna vi sparar lägger vi på andra kvalitativa projekt inom kundservice."

- Christina Bröthlin

Läs hela berättelsen

Kundservice är en viktig del av Byggfabrikens e-handel

"Vi insåg att Kundo erbjöd en helhetslösning som gör det enklare för oss att börja samla vår kommunikation i ett verktyg"

- Tomas Melinder

Läs hela berättelsen

Färre frågor till FOREX kundservice med Kundo Forum

"Redan efter ett kvartal märktes en tydlig minskning i antalet telefonsamtal med 15%"

- Peter Claesson

Läs hela berättelsen

Finlands piggaste mobiloperatör använder Kundo för att komma närmare kunderna

"Vi har lyckats minska antalet samtal och mail inom flera områden. I vissa fall har effekten varit enorm!"

- Tom Lindberg

Läs hela berättelsen

Kontroll och skalbarhet i kundservice hos Auctionet

"Att snabbt kunna tilldela ett ärende till sig själv eller en kollega gör det enkelt att tydligt fördela arbete och ansvar"

- Anna Nilsson

Läs hela berättelsen

När lyhördhet och respekt samsas blir mötet trevligt för alla.

"Vi är väldigt nöjda med Kundo! Det är ett enkelt verktyg som alla kan använda, lätt att komma igång, och vi får dessutom många bra tips från vår success manager!"

- Mari Önnevall

Läs hela berättelsen

Mer material

3 Min läsning
Kila Möbler

”Med dagens volym hade Outlook inte fungerat” Kila Möbler har sedan starten 1978 specialiserat sig på trädgårdsmöbler och ...

Läs inlägget kundberättelser
3 Min läsning
Hemglass

40-60% färre mail tack vare Kundo Hemglass är företaget som sedan 1968 spridit glass och glädje runt om i Sverige. Med den ...

Läs inlägget kundberättelser
2 Min läsning
Arla

Effektivare kundservice med Kundo hos Arla Bara några veckor efter att Arla lanserat sitt forum såg man en minskning av ...

Läs inlägget kundberättelser

Mer än en plattform

Vi vet att det krävs mer än en bra plattform för att skapa effektiv kundservice som leder till nöjda kunder. Därför har vi utvecklat vårt erbjudande till att  inkludera allt som behövs för att hjälpa er att lyckas!

 

Personlig service

För att ni ska få ut maximalt värde av Kundo tilldelas ni en egen Success Manager som hjälper er att lyckas! Utöver hjälp vid uppstart och utbildning av hela ert team finns er Success Manager alltid tillgänglig för att svara på era frågor.

Läs mer om vår service
Kurser

Som komplement till vår produkt anordnar vi tillsammans med våra samarbetspartners kurser i hur ni bäst möter kunden i de digitala kanalerna. Vi har exempelvis kurser för kundservice i chatt och sociala medier.

Läs mer om våra kurser
Expertis

Vilka är de senaste rönen och trenderna i branschen? Hur arbetar andra? Vi på Kundo jobbar hela tiden hårt för att hjälpa er att ta del av allt spännande som händer i kundservicebranschen. Vi ger er råd, kunskap och inspiration.

Läs mer om vår expertis