Kurser

Kundservice i sociala medier

Kort om kursen

Att möta en kund i sociala medier är en konst! När röstläge och kroppsspråk saknas kan det lätt bli missförstånd. Vad är det viktigaste att tänka på vad gäller nöjda kunder? Vad svarar man på beska kommentarer och kränkande smileys? Och hur hanterar man gnällspikar och troll på bästa vis?

 

Varmt välkommen på Kundos populära kurs i sociala medier med experten Maria Backsell från TeleCoaching!

Som kund till Kundo har du alltid 5 platser gratis per år till våra kurser.  Övriga priser hittar du här bredvid.

Den som jobbar med kundbemötande i sociala medier stöter säkert snart på både dess fördelar och utmaningar! Under den här kursen ger vi dig därför grunderna du behöver för att kommunicera på ett snyggt sätt i sociala medier. Vi går igenom hur man skriver för att texten ska vara både tydlig och lättsam, lär oss av andras exempel samt tränar på hur man kan bemöta kunders missnöje – och andra frågor du kan tänkas ha. 

Under kursen blandar vi korta föreläsningspass med praktiska övningar och konkreta exempel. Kursen riktar sig till dig har eller ska börja jobba med kundbemötande i sociala medier. Vårt mål är att du ska få med dig konkreta tips som du kan testa direkt efter att kursen avslutats.

Kursinnehåll

  • Vad är speciellt för kundbemötande i just sociala medier
  • Tonalitet – hur vi uttrycker oss både tydligt och lättsamt
  • Hantera missnöje och troll
  • Tips kring smileys och emojis
  • Dos & don’ts från verkligheten

Dessa kurser erbjuder vi även i sluten grupp för era medarbetare, på plats på ert kontor eller på distans beroende på vad ni önskar och vad som är möjligt. Kontakta oss så berättar vi mer!

Har du några frågor är du välkommen att höra av dig till oss på event@kundo.se.

Kundservice i sociala medier
Kurslängd
3 timmar
Pris
Kund till Kundo:
 
5 gratis platser per år. Sedan 2500kr/person
 
Ej kund till Kundo:
 
2900kr/person
Kurstillfällen
 
14/4   Kl. 09:00 Digitalt