Kurser

Kundservice i chatt


Kort om kursen

Kundservice via chatt är efterfrågat av både kunder och kundservice! Men vi vet också att många känner osäkerhet inför denna snabba och delvis nya kanal. Vilka krav ställs på organisation och verktyg, och vilka förväntningar har kunderna?

 

 

Varmt välkommen på Kundos populära kurs i kundservice via chatt med experten Isabella Samuelsson från Welingo!

Som kund till Kundo har du alltid 3 platser gratis per år till våra kurser.  Övriga priser hittar du här bredvid.

Kundservice via chatt är efterfrågat av både kunder och kundservice! Men vi vet också att många känner osäkerhet inför denna snabba och delvis nya kanal. Vilka krav ställs på organisation och verktyg, och vilka förväntningar har kunderna?

Oavsett dom du är nybörjare eller en rutinerad chattare i kundservice hjälper den här utbildningen dig att öka förståelsen för kanalens speciella förutsättningar och du får många praktiska tips.

Kursinnehåll:

  • Fördelar och fallgropar med chatt
  • Rätt förutsättningar: planering och verktyg
  • Svarstider och kundens förväntningar
  • Metodik och skrivteknik: 5 steg för en god kundupplevelse i chatt
  • Förmedla olika känslor med hjälp av ordval
  • Skapa en inbjudande, lättläst text
  • Så hanterar du de svårare fallen – att bemöta arga kunder

Under kursen varvar vi teori och exempel med praktiska övningar. Efter utbildningens slut kommer du ha full koll på fördelar och fallgropar med chatt, ha ökat din kunskap kring hur du skapar en bra chattkonversation och veta hur du ska träna vidare för att bli en ännu bättre chattare.

Dessa kurser erbjuder vi även i sluten grupp för era medarbetare, på plats på ert kontor eller på distans beroende på vad ni önskar och vad som är möjligt. Kontakta oss så berättar vi mer!

Har du några frågor är du välkommen att höra av dig till oss på events@kundo.se

Kundservice i chatt
Kurslängd
3 timmar
Pris
Kund till Kundo:
 
3 gratis platser per år. Sedan 2500kr/person
 
Ej kund till Kundo:
 
2900kr/person