Kurser

Kundservice i chatt

Kort om kursen

Kundservice via chatt är efterfrågat av både kunder och kundservice! Men vi vet också att många känner osäkerhet inför denna snabba och delvis nya kanal. Vilka krav ställs på organisation och verktyg, och vilka förväntningar har kunderna?

 

Varmt välkommen på Kundos populära kurs i kundservice via chatt med experten Maria Backsell från TeleCoaching!

Just nu erbjuder vi möjligheten att vara med på distans på alla våra kurser på grund av det rådande Coronaviruset . Anmäl dig som vanligt så kommer mer information.

Kundservice via chatt är efterfrågat av både kunder och kundservice! Men vi vet också att många känner osäkerhet inför denna snabba och delvis nya kanal. Vilka krav ställs på organisation och verktyg, och vilka förväntningar har kunderna?

Oavsett dom du är nybörjare eller en rutinerad chattare i kundservice hjälper den här utbildningen dig att öka förståelsen för kanalens speciella förutsättningar och du får många praktiska tips.

Kursinnehåll:

  • Fördelar och fallgropar med chatt
  • Rätt förutsättningar: planering och verktyg
  • Svarstider och kundens förväntningar
  • Metodik och skrivteknik: 5 steg för en god kundupplevelse i chatt
  • Förmedla olika känslor med hjälp av ordval
  • Skapa en inbjudande, lättläst text
  • Så hanterar du de svårare fallen – att bemöta arga kunder

Under kursen varvar vi teori och exempel med praktiska övningar. Efter utbildningens slut kommer du ha full koll på fördelar och fallgropar med chatt, ha ökat din kunskap kring hur du skapar en bra chattkonversation och veta hur du ska träna vidare för att bli en ännu bättre chattare.

Har du några frågor är du välkommen att höra av dig till oss på success@kundo.se.

Kundservice i chatt
Kurslängd
3 timmar
Pris
Kund till Kundo:
 
Gratis under 2020
 
Ej kund till Kundo:
 
Gratis under 2020
Kurstillfällen
 
29/9 Digitalt