Samhälle & klimat

Vi anser att företag har en viktig roll att spela i samhället och därför också ett extra stort ansvar. Vi har större möjlighet än den enskilda individen att skapa positiv förändring, göra vår röst hörd och därmed göra gott för samhälle och omvärld. Här kan du läsa mer om vårt arbete i samhällsfrågor.

Kollektivavtal - för en riktigt bra arbetsplats

Ända sedan starten har fokus på att skapa en riktigt attraktiv arbetsplats varit centralt för oss på Kundo. Det handlar inte om att bli överösta med förmåner, utan se till det som faktiskt ger värde för våra kollegor. Som en del i detta arbete har vi också valt att ingå kollektivavtal, en trygghets- och kvalitetsstämpel i vårt agerande.

 
 

Klimat - vad vi gör åt vår tids stora kris

Som företag kan vi bidra genom att minska vår klimatpåverkan genom att se över hur vi reser, vad vi köper in och hur vi arbetar med transporter. Vi arbetar aktivt med att minska vårt klimatavtryck, exempelvis klimatkompenserar vi alla våra resor och har infört vegetarisk mat som standard på kontoret.

Läs mer om vårt klimatarbete

Jämställdhet och mångfald

Vi är övertygade om att människor med olika erfarenheter och perspektiv är avgörande för att skapa det klimat som krävs för en långsiktigt affärsmässig framgång, en attraktiv arbetsplats och en positiv kundupplevelse. Vi vill nå jämställdhet och ökad mångfald med inkluderande och fördomsfri rekrytering, och ett av våra mål är att förbättra fördelningen kvinnor/män i varje team varje år.

 

Samla all kundservice på ett ställe

Kundo samlar alla era kundservicekanaler i ett och samma verktyg. Här har ni full koll på allt som skrivs till er, och kan enkelt svara i alla kanaler. Läs mer om våra olika moduler, och välj de som passar er bäst!







 

 

Chat

  • Personligt bemötande
  • Snabb hantering
  • Enkelt och bekant gränssnitt
Mer om Chat
chat_ill_02.1a7e270caeb7

Mail

  • Samla alla era mail på ett ställe
  • Se till att inga mail förblir obesvarade
  • Använd färdiga svar för snabbare återkoppling
Mer om Mail
mail_ill_02.a37f3436a65d

Social

  • Hantera inkommande frågor från Messenger och Facebook
  • Inga personliga Facebook-konton behövs
  • Se allt som skrivs till er på ett och samma ställe
Mer om Social
social_ill_02.6f7ec302c890

Forum

  • Tillgänglig kundservice dygnet runt
  • Ständigt aktuellt innehåll
  • Minskar antalet återkommande frågor
Mer om Forum
forum_ill_02.ac3665a58841 (1)

Knowledge

  • Strukturerat och sökbart
  • Uppdaterat och kvalitetssäkrat innehåll
  • Enkel tillgång via widget
Mer om Knowledge
knowledge_ill_05.83e9c99595a7

Help Center

  • En väg in till kundservice
  • Enkel att uppdatera och ändra
  • En naturlig del av er hemsida
Mer om Help Center
Rityta 8
barncancerfonden-1 arla-1 tikkurila-1 urochpenn fmmattsson-1 angelholm-2

Mer än ett verktyg

Vi vet att det krävs mer än ett bra verktyg för att leverera kundservice i världsklass. Därför har vi utvecklat vårt erbjudande till att utöver verktyget inkludera allt som behövs för att hjälpa er att lyckas!

 

Personlig service

För att ni ska få ut maximalt värde av Kundo tilldelas ni en egen Success Manager som hjälper er att lyckas! Utöver hjälp vid uppstart och utbildning av hela ert team finns er Success Manager alltid tillgänglig för att svara på era frågor.

Läs mer om vår service
Kurser

Som komplement till vår produkt anordnar vi tillsammans med våra samarbetspartners kurser i hur ni bäst möter kunden i de digitala kanalerna. Vi har exempelvis kurser för kundservice i chatt och sociala medier.

Läs mer om våra kurser
Expertis

Vilka är de senaste rönen och trenderna i branschen? Hur arbetar andra? Vi på Kundo jobbar hela tiden hårt för att hjälpa er att ta del av allt spännande som händer i kundservicebranschen. Vi ger er råd, kunskap och inspiration.

Läs mer om vår expertis

Mer läsning

1 Min läsning
Inrego

Inrego är företaget med målet att förlänga livslängden på IT-produkter. Genom att köpa in, renovera och sälja datorer och ...

Läs inlägget kundberättelser
1 Min läsning
BankID för alla!

I Kundo Chat finns nu BankID för alla! Oavsett om era besökare använder mobilt BankID eller BankID på dator kan de nu ...

Läs inlägget produktnyheter
1 Min läsning
Ängelholms kommun

Ängelholm är kommunen som verkligen tar kundservice på allvar. Med sina 20 kundtjänsthandläggare på cirka 43 000 invånare är ...

Läs inlägget kundberättelser
1 Min läsning
Bravida

Med över 7000 anställda bara i Sverige är det viktigt att löneavdelningen snabbt kan hantera inkommande ärenden. Vi fick ett ...

Läs inlägget kundberättelser
1 Min läsning
Kundservice B2B

När man pratar om kundservice tänker nog de allra flesta på privatpersoner som kontaktar företag angående varor eller ...

Läs inlägget guider och material
1 Min läsning
Zinzino

Zinzino har idag en supportfunktion uppdelad i två delar. En för kunder och en för deras tusentals återförsäljare. För att ...

Läs inlägget kundberättelser
1 Min läsning
Coala Life

Coala Life är ett svenskt företag i den så kallade MedTech-branschen. Med sina hjärtmonitorer vill de vinna kampen mot ...

Läs inlägget kundberättelser
1 Min läsning
Steamery

Med klädvård i fokus har Steamery blivit en allt större aktör på modemarknaden. Sedan starten 2014 har företaget vuxit ...

Läs inlägget kundberättelser
1 Min läsning
SKB

Med den mängden inkommande ärenden SKB har är det viktigt att medlemmarna alltid får korrekt och stringent information, ...

Läs inlägget kundberättelser