Samhälle & klimat

Vi anser att företag har en viktig roll att spela i samhället och därför också ett extra stort ansvar. Vi har större möjlighet än den enskilda individen att skapa positiv förändring, göra vår röst hörd och därmed göra gott för samhälle och omvärld. Här kan du läsa mer om vårt arbete i samhällsfrågor.

Kollektivavtal - för en riktigt bra arbetsplats

Ända sedan starten har fokus på att skapa en riktigt attraktiv arbetsplats varit centralt för oss på Kundo. Det handlar inte om att bli överösta med förmåner, utan se till det som faktiskt ger värde för våra kollegor. Som en del i detta arbete har vi också valt att ingå kollektivavtal, en trygghets- och kvalitetsstämpel i vårt agerande.

 
 

Klimat - vad vi gör åt vår tids stora kris

Som företag kan vi bidra genom att minska vår klimatpåverkan genom att se över hur vi reser, vad vi köper in och hur vi arbetar med transporter. Vi arbetar aktivt med att minska vårt klimatavtryck, exempelvis klimatkompenserar vi alla våra resor och har infört vegetarisk mat som standard på kontoret.

Jämställdhet och mångfald

Vi är övertygade om att människor med olika erfarenheter och perspektiv är avgörande för att skapa det klimat som krävs för en långsiktigt affärsmässig framgång, en attraktiv arbetsplats och en positiv kundupplevelse. Vi vill nå jämställdhet och ökad mångfald med inkluderande och fördomsfri rekrytering, och ett av våra mål är att förbättra fördelningen kvinnor/män i varje team varje år.

 
barncancerfonden-1 arla-1 tikkurila-1 urochpenn fmmattsson-1 angelholm-2

Mer än en plattform

Vi vet att det krävs mer än en bra plattform för att skapa effektiv kundservice som leder till nöjda kunder. Därför har vi utvecklat vårt erbjudande till att  inkludera allt som behövs för att hjälpa er att lyckas!

 

Personlig service

För att ni ska få ut maximalt värde av Kundo tilldelas ni en egen Success Manager som hjälper er att lyckas! Utöver hjälp vid uppstart och utbildning av hela ert team finns er Success Manager alltid tillgänglig för att svara på era frågor.

Läs mer om vår service
Kurser

Som komplement till vår produkt anordnar vi tillsammans med våra samarbetspartners kurser i hur ni bäst möter kunden i de digitala kanalerna. Vi har exempelvis kurser för kundservice i chatt och sociala medier.

Läs mer om våra kurser
Expertis

Vilka är de senaste rönen och trenderna i branschen? Hur arbetar andra? Vi på Kundo jobbar hela tiden hårt för att hjälpa er att ta del av allt spännande som händer i kundservicebranschen. Vi ger er råd, kunskap och inspiration.

Läs mer om vår expertis

Mer läsning

1 Min läsning
Flens kommun

Vi har pratat med Sanna Öhlin som är teamleadare för Flens kommuns kontaktcenter om hur de har byggt upp sin avdelning, hur ...

Läs inlägget kundberättelser
4 Min läsning
Carlsberg

Både chefen och medarbetarna på Carlsberg drar nytta av Kundo Carlsberg är idag ett av Sveriges största bryggerier med ...

Läs inlägget kundberättelser
3 Min läsning
Inrego

“Ett roligt verktyg att arbeta i” Inrego är företaget med målet att förlänga livslängden på IT-produkter. Genom att köpa in, ...

Läs inlägget kundberättelser
3 Min läsning
Ängelholms kommun

Kundo skapar värde på flera sätt åt Ängelholms kommun Ängelholm är kommunen som verkligen tar kundservice på allvar. Med ...

Läs inlägget kundberättelser
3 Min läsning
Bravida

“Kundo Mail gav oss helt nya förutsättningar för bättre samarbete” Med 7000 anställda bara i Sverige ställs höga krav på ...

Läs inlägget kundberättelser
3 Min läsning
Zinzino

”Av alla vi tittade på var Kundo helt klart outstanding” Zinzino är det globala direkthandelsföretaget som nått stora ...

Läs inlägget kundberättelser
3 Min läsning
Coala Life

Kundbasen växer utan ökning av antalet ärenden Coala Life är MedTech bolaget som hjälper dig att hålla koll på hjärtat. ...

Läs inlägget kundberättelser