Kurser

Skrivteknik och kundbemötande

Kort om kursen

Språket ni använder påverkar vad kunderna känner för er! Ett tydligt svar gör det också lättare för mottagaren att ta till sig och agera på informationen. Välskrivna svar i kundservice ökar alltså kundnöjdheten, minskar mängden onödiga följdfrågor och effektiviserar er service. Den här utbildningen hjälper er att spetsa skrivkunskaperna och lär er bemöta era kunder på ett bra sätt.

 

Varmt välkommen på Kundos populära kurs i skrivteknik och kundbemötande med språkexperten Anna Hass!

Just nu erbjuder vi möjligheten att vara med på distans på alla våra kurser på grund av det rådande Coronaviruset.

Språket ni använder påverkar vad kunderna känner för er! Kundservice blir en allt viktigare del av er marknadsföring och ert varumärke. Många inlägg på kundoforum och sociala medier visas för hundratals personer. Med en tydlig, positiv och säljande dialog bygger ni bättre relationer med era kunder.

Ett tydligt svar gör det också lättare för mottagaren att ta till sig och agera på informationen. Välskrivna svar i kundservice ökar alltså både kundnöjdheten och effektiviserar er service.

Denna kurs hjälper er att spetsa skrivkunskaperna och lär er bemöta era kunder på ett bra sätt. Anna visar hur ni kan skriva effektivt och med rätt tonalitet för att möta utmaningarna med att föra en kunddialog i publik miljö. Kursen riktar sig mot dig som dagligen har skriftlig kontakt med kunder.

Dessa kurser erbjuder vi även i sluten grupp för era medarbetare, på plats på ert kontor eller på distans beroende på vad ni önskar och vad som är möjligt. Kontakta oss så berättar vi mer!

Har du några frågor är du välkommen att höra av dig till oss på events@kundo.se.


Kursinnehåll

  • Vi hälsar välkomna
  • Skriva effektivt: Nå rätt effekter, hos rätt läsare.
  • Skriv så att texten uppnår alla delar av kundtjänstens uppdrag: svara på frågan, bygg relationen till kunden och vinn nya kunder.
  • Använd en tydlig och effektiv textstruktur, som fungerar i många situationer.
  • Skriv övertygande: ge rätt fakta, väck rätt känslor, inge förtroende.
  • Bensträckare. Ta en kopp kaffe till.
  • Skriva rätt: Använd rätt ton och rätt språk.
  • Skriv innehållsrika rubriker som leder varje läsare till rätt svar.
  • Svara personligt till frågeställaren, men så att svaret kan hjälpa många fler.
  • Välj rätt ord: se upp för era interna ord, välj ord som ger det intryck ni vill ge.
  • Vi avslutar. Stanna ändå gärna kvar en stund. Du kan ställa frågor till Anna Hass, eller diskutera era utmaningar med oss på Kundo.

     

Skrivteknik & kundbemötande
Kurslängd
3 timmar
Pris
Kund till Kundo:
 
Gratis under 2020
 
Ej kund till Kundo:
 
Gratis under 2020
Kurstillfällen