Att samarbeta i gemensamma och delade mailkorgar blir vanligt när antalet inkommande frågor blir så många att fler än en personer samtidigt behöver arbeta i samma inkorg. Detta är det första fröet till en riktig organisation för kundservice.
I den här fasen tänker man sällan på sitt arbete som kundservice/kundtjänst eftersom gruppen ofta är liten och saknar formella processer, men det är trots allt ändå vad det är. Så fort man blir fler än en person som ska samarbeta i gemensamma mailkorgar så uppstår ett par vanliga problem och frågor:
Det är när denna typ av frågor uppstår som det är läge att hantera kundservice i sina delade mail-inkorgar via en annan typ av verktyg än exempelvis Microsoft Outlook/Office. Den typen av verktyg är inte anpassat för samarbete i gemensamma inkorgar och endast begränsade möjligheter att hantera problemen eller svara på frågorna som vi listar här ovan.
Det är därför som vi utvecklat vårt mailhanteringssystem - ett verktyg för att samarbeta enklare i gemensamma inkorgar. I systemet ser du i realtid: