Nyligen lanserade vi en förändring i hur chattar presenteras för redaktörerna. Detta kan innebära att ni behöver justera ert arbetssätt något, för att det ska bli så bra som möjligt både för er som redaktörer, och för kunden.
Tidigare dök chattrutan upp för er redaktörer först när kunden skrivit något. Men om en kund hade börjat skriva så var chatten fortfarande ihopkopplad med en redaktör. Så när kunden väl skickar meddelandet, så dök det upp hos redaktören, även om redaktören nu ställt sig som upptagen.
Detta är nu ändrat så att redaktören ser chattrutan direkt när kunden har klickat för att starta chatten.
Några fördelar med detta:
Tidigare har vi rekommenderat att ni svarar något kort till kunden ("Hej!") direkt när deras fråga kommer in. Det ger helt enkelt den bästa upplevelsen att få snabbt svar, och är också det som mäts när vi mäter svarstid för chatten.
Efter ändringen ovan föreslår vi att ni väntar med att skriva något tills kunden har skrivit sin fråga. Efter att de skrivit något, kan ni som tidigare skriva ett snabbt svar.
Det finns flera anledningar till detta:
Har ni frågor eller funderingar går det som vanligt bra att ställa dem antingen direkt till er success manager, eller till Kundos support.