Därför ska du satsa på kundservice i tuffa tider

Gustav Tranback

Gustav Tranback

Vi befinner oss just nu i minst sagt turbulenta tider. Räntor och inflation är högre än på länge och effekten av kriget i Ukraina och den långa pandemin skapar stor osäkerhet för alla. Självklart slår det här mot alla företag och många känner oro för vad som komma skall. I de här situationerna ligger det ofta nära till hands att dra i bromsen och försöka göra besparingar där det går. Vilket i sig är en fullt rimlig reaktion. Men var ska besparingar göras?

En avdelning som ofta dyker upp i de här sammanhangen är kundservice. Eftersom funktionen traditionellt sätt inte betraktats som direkt inkomstbringande känns det för många naturligt att börja göra sina besparingar här. Vi tycker det här är fel. I svåra tider är kundservice viktigare än någonsin och det finns flera anledningar till att lägga extra krut på just bra service.

I den här texten listar vi 5 skäl till att satsa extra på kundservice i en lågkonjunktur.

Trevlig läsning!