Kundservice i Norden 2023
Vi på Kundo är väldigt stolta över att för sjunde året i rad kunna presentera denna matiga rapport om ...
Läs inlägget guider och materialKundo är plattformen för effektiv kundservice och nöjda kunder. Med Kundo hanterar du enkelt ärenden från de vanligaste kundservicekanalerna, som mail, chatt, telefon och sociala medier.
Sedan starten 2010 har vårt mål varit att erbjuda ett verktyg som ger din organisation bättre möjlighet att lyckas med er kundservice i digitala kanaler. Med vår plattform kan du möta dina kunders allt högre förväntningar på snabb och bra service. Vår mission är att göra kundservice till hjärtat i er organisation genom effektiv service, glada kunder, och värdefulla insikter. Vi vet att kundservice är så mycket mer än bara kostnad, det är en investering i marknadsföring och affärsutveckling!
"Samtidigt som vi vill växa så vill vi också förstärka det som gör oss unika och det som gör att våra kunder uppskattar oss så mycket. Vi kommer att fortsätta odla vår företagskultur och leva som vi lär och låta kundservice vara hjärtat i vår organisation. Att fortsätta ha ett nära samarbete och en nära dialog med våra kunder är både en självklarhet och en central del av strategin i vår fortsatta tillväxt." - Rasmus Kjellman, vd, Kundo.
På Kundo tilldelas ni en success manager som hjälper er att lyckas! Ni får ta del av Kundos omfattande serviceerbjudande med bland annat uppstartsmöten, utbildningar, regelbundna uppföljningar och personlig service.
Vi på Kundo är experter på kundservice eftersom vi har lärt oss från de bästa — våra kunder! Tillsammans utvecklar vi ständigt nya funktioner och verktyg för att göra framtidens kundservice ännu bättre.
Vi har kontor i Stockholm, Malmö, Oslo och Helsingfors och kunder utspridda i hela Europa.
Fram till 2018 ägdes Kundo av bolagets grundare. 2018 investerade Cloud Capital i Kundo och 2020 anslöt Standout Capital som investerare.
Idag består Kundo av 50 anställda fördelade på bolagets fyra kontor och antalet kunder har under åren växt till ca 500 stycken!
Kontakta oss så hjälper vi dig att hitta rätt lösning för just er verksamhet.
Hjälp oss att göra kundservice till hjärtat i varje organisation!
Vi på Kundo tycker att alla företag har ett ansvar att göra det de kan för att bidra till ett bättre samhälle och en bättre värld. Läs mer om hur vi arbetar för en bättre och mer jämställd arbetsplats samt hur vi jobbar för att minska vårt klimatavtryck.
Vi på Kundo är väldigt stolta över att för sjunde året i rad kunna presentera denna matiga rapport om ...
Läs inlägget guider och materialMed ett ärendehanteringssystem för kundservice får kundserviceteamet de bästa förutsättningarna för att smidigt kunna ...
Läs inlägget kundobloggenNytt år betyder nya trender, rön och rekommendationer, så också när det kommer till kundservice. För att ge dig vår syn på ...
Läs inlägget guider och material”Med dagens volym hade Outlook inte fungerat” Kila Möbler har sedan starten 1978 specialiserat sig på trädgårdsmöbler och ...
Läs inlägget kundberättelserSpråket ni använder påverkar vad kunderna känner för er. Om era texter är mer tydliga, blir det dessutom lättare för era ...
Läs inlägget event och kurserAtt möta en kund i sociala medier är en konst! När röstläge och kroppsspråk saknas kan det lätt bli missförstånd. Vad är det ...
Läs inlägget event och kurserVill du som är ledare för ett kundserviceteam bli bättre på att ge konkret feedback? Anmäl dig till vår halvdagsutbildning, ...
Läs inlägget event och kurser40-60% färre mail tack vare Kundo Hemglass är företaget som sedan 1968 spridit glass och glädje runt om i Sverige. Med den ...
Läs inlägget kundberättelserEffektivare kundservice med Kundo hos Arla Bara några veckor efter att Arla lanserat sitt forum såg man en minskning av ...
Läs inlägget kundberättelserKunderna har allt högre förväntningar på de företag de väljer att handla hos och god kundservice har aldrig varit viktigare. ...
Läs inlägget guider och materialKänner ditt kundserviceteam sig psykologiskt trygga? Är det okej att ta upp svåra frågor och lyssnar man och agerar på ...
Läs inlägget kundobloggenKundos Employee Net Promotor Score (eNPS) landar i år på 62. Vilket är ett enastående resultat enligt Jonatan Larsson som är ...
Läs inlägget kundobloggen