Kundo Forum

Tillgänglig kundservice dygnet runt

Minska antalet frågor till kundservice med ett eget frågeforum! Med Kundo Forum erbjuder ni kundservice dygnet runt med era vanligaste frågor samlade på ett ställe.

  • Tillgänglig kundservice dygnet runt
  • Ständigt aktuellt innehåll
  • Minskar antalet återkommande frågor

Tillgänglig självhjälp dygnet runt

Forumet är tillgängligt för era besökare dygnet runt och enkelt tillgängligt i mobil, surfplatta och dator.

 
 

Användargenererat innehåll

Forumet uppdateras enkelt när nya frågor ställs, och är därmed alltid aktuellt och relevant för just era besökare.

Personlig kundservice

Skapa en ökad känsla av personlig närvaro, utan att det tar mer tid! Lär känna era kunder genom feedback, beröm och förbättringsförslag.

 
Ett frågeforum som minskar återkommande frågor

Frågeforumet minskar snabbt återkommande frågor genom att göra vanliga svar och information tillgängligt för flera.

Verktyg för uppföljning och statistik

I Kundos verktyg får ni överskådlig statistik som hjälper er att följa upp antal ärenden, vanliga frågor och förbättringsmöjligheter.

En molntjänst som inte kräver någon utveckling

Kundo Forum är en molntjänst som uppdateras av oss. Allt för att ni ska kunna fokusera på att leverera service i världsklass.

Kundo möjliggör kraftig tillväxt med fortsatt hög servicenivå för Steamery

"Med en tillgänglig kundservice känner sig våra kunder närmare bolaget. Vi hjälper dem att förstå produkterna och att fatta beslut online"

- Petra Ringström

Läs hela berättelsen

Kundbasen växer utan ökning av antalet ärenden för Coala Life

"Ju mer vi använder Kundo desto bättre blir det!"

- Lovisa Fasth

Läs hela berättelsen

65% färre frågor till kundtjänst

"Forumet blev snabbt väldigt populärt internt, inte minst eftersom det frigjorde mycket tid. Resurserna vi sparar lägger vi på andra kvalitativa projekt inom kundservice."

- Christina Bröthlin

Läs hela berättelsen

Kundservice är en viktig del av Byggfabrikens e-handel

"Vi insåg att Kundo erbjöd en helhetslösning som gör det enklare för oss att börja samla vår kommunikation i ett verktyg"

- Tomas Melinder

Läs hela berättelsen

Färre frågor till FOREX kundservice med Kundo Forum

"Redan efter ett kvartal märktes en tydlig minskning i antalet telefonsamtal med 15%"

- Peter Claesson

Läs hela berättelsen

Finlands piggaste mobiloperatör använder Kundo för att komma närmare kunderna

"Vi har lyckats minska antalet samtal och mail inom flera områden. I vissa fall har effekten varit enorm!"

- Tom Lindberg

Läs hela berättelsen

Kundo är uppskattat av både kunder och personal på Jordbruksverket

"Vi som arbetar i verktyget uppskattar verktygets enkelhet och tycker att det är trevligt att jobba i"

- Lars Borgmark

Läs hela berättelsen
lakareutangranser-1 sr-2 apoteket-1 barncancerfonden-1 arla-1 angelholm-1

Så här fungerar Kundo Forum

bild text 1

1. Vi skapar ert kundforum

Vi hjälper er att snabbt sätta upp ett forum på Kundo och ser till att anpassa forumet till er grafiska profil. Vi håller i uppstartsmöte och utbildar era kundservicemedarbetare och tipsar om hur ni tydligt länkar in forumet på er webbplats för att skapa rätt effekter. Alla våra utbildningar kan göras på plats hos er och erbjuds på svenska och engelska!

bild text 2

2. Kunden söker bland befintliga frågor och svar

Kunden hittar till ert forum via er webbplats eller sökningar på Google. En tydlig sökfunktion leder kunden till befintliga frågor så att de i många fall inte behöver kontakta er.

3. Kunden kan skriva ett nytt inlägg

Om kunden inte hittar svar på sin fråga eller ändå vill kontakta er går det enkelt att skriva ett nytt inlägg i forumet. Ni väljer om inläggen ska bli synliga direkt eller först granskas av er.

4. Nya inlägg och kommentarer visas i dashboard

Medarbetarna ser obesvarade inlägg och nya kommentarer i Kundos överskådliga dashboard. Symboler visar vem som arbetar med vad, om inlägg legat obesvarat för länge m.m. Konversationer kan tilldelas, följas upp och kategoriseras. Ni har full kontroll på kunddialogen och styr själva vad som visas i forumet och vem som kan publicera nya inlägg.

5. Historik och statistik

Överskådlig statistik visar antalet inlägg och kommentarer, svarstider, vilka kunder som är mest aktiva i forumet m.m. Månadsrapporter skickas ut med en tydlig sammanfattning av aktiviteten den senaste månaden. Rapporter kan skräddarsys tillsammans med oss på Kundo.

Upptäck mer från Kundo

Varför Kundo?

Vi vet att det krävs mer än bra verktyg för att leverera kundservice i världsklass. Vi vill därför hjälpa er att bli framgångsrika i alla delar av er kundservice. Läs mer om hela vårt erbjudande här!

Personlig service

För att ni ska få ut maximalt av Kundos produkter tilldelas ni en egen Success Manager som hjälper er att lyckas! Utöver hjälp vid uppstart och utbildning av hela ert team finns er Success Manager alltid tillgänglig för att svara på era frågor.

Läs mer om vår service
Kurser

Som komplement till våra produkter anordnar vi tillsammans med våra samarbetspartners kurser i hur ni bäst möter kunden i de digitala kanalerna. Vi har exempelvis kurser för kundservice i chatt och sociala medier.

Läs mer om våra kurser
Expertis

Vilka är de senaste rönen och trenderna i branschen? Hur arbetar andra? Vi på Kundo jobbar hela tiden hårt för att hjälpa er att ta del av allt spännande som händer i kundservicebranschen. Vi ger er råd, kunskap och inspiration.

Läs mer om vår expertis

Samla all digital kundservice på ett och samma ställe

Kundo erbjuder verktyg för alla digitala kundservicekanaler. Här samlas konversationer från alla kanaler på samma plats för enkel överblick och kontroll.






 

 

Kundo Forum

  • Tillgänglig kundservice dygnet runt
  • Ständigt aktuellt innehåll
  • Minskar antalet återkommande frågor
Mer om Kundo Forum
forum_ill_02.ac3665a58841 (1)

Kundo Mail

  • Samla alla era mail på ett ställe
  • Se till att inga mail förblir obesvarade
  • Använd färdiga svar för snabbare återkoppling
Mer om Kundo Mail
mail_ill_02.a37f3436a65d

Kundo Chat

  • Personligt bemötande
  • Snabb hantering
  • Enkelt och bekant gränssnitt
Mer om Kundo Chat
chat_ill_02.1a7e270caeb7

Kundo Knowledge

  • Strukturerat och sökbart
  • Uppdaterat och kvalitetssäkrat innehåll
  • Enkel tillgång via widget
Mer om Kundo Knowledge
knowledge_ill_05.83e9c99595a7

Kundo Social

  • Hantera inkommande frågor från Messenger och Facebook
  • Inga personliga Facebook-konton behövs
  • Se allt som skrivs till er på ett och samma ställe
Mer om Kundo Social
social_ill_02.6f7ec302c890