Effektivisera er kundservice på rätt sätt
“Effektiv kundservice”. Det är två ord som ofta hänger samman när vi pratar om vår kundservice. Att de två orden används så ...
Läs inlägget kundobloggenMinska antalet frågor till kundservice med ett eget kundforum! Med Kundo Forum erbjuder ni kundservice dygnet runt med era vanligaste frågor samlade i ett supportforum, allt på ett ställe.
Forumet är tillgängligt för era besökare dygnet runt och enkelt tillgängligt i mobil, surfplatta och dator. Med ett eget frågeforum ser ni till att era kunder och besökare alltid kan hitta svar på sina frågor.
Forumet uppdateras enkelt när nya frågor ställs, och är därmed alltid aktuellt och relevant för just era besökare. Ert supportforum blir en levande FAQ som hela tiden fylls på med nya frågor och svar.
Skapa en ökad känsla av personlig närvaro, utan att det tar mer tid! Lär känna era kunder genom feedback, beröm och förbättringsförslag. Med ett kundforum får ni effektiviteten av färdiga frågor och svar utan att ni tummar på er personliga service.
Frågeforumet minskar snabbt återkommande frågor genom att göra vanliga svar och information tillgängligt för flera.
I Kundos verktyg får ni överskådlig statistik som hjälper er att följa upp antal ärenden, vanliga frågor och förbättringsmöjligheter.
Kundo Forum är en molntjänst som uppdateras av oss. Allt för att ni ska kunna fokusera på att leverera service i världsklass.
Fler får svar direkt, tack vare forumet
"Många medlemmar hittar svaren på sina frågor i forumet"
- Emma Petersson
Läs hela berättelsenMed Chattassistenten får kunderna ett val
"Vi har fått väldigt fin respons från kunder då de kan välja om de ska ställa en fråga eller själva hitta svaret med hjälp av Chattassistenten"
- Lena Hedström Wallin
Läs hela berättelsenKundo skapar värde på flera sätt åt Ängelholms kommun
"Vi tyckte direkt att det var ett enkelt och smart verktyg. Det var lättnavigerat, bra sökfunktionalitet och lätt att använda för våra handläggare. Vi såg möjligheten att flera kunde ta del av samma svar utan att ta kontakt med oss via telefon eller mail"
- Maria Sjödin Nilsson
Läs hela berättelsenKundo möjliggör kraftig tillväxt med fortsatt hög servicenivå för Steamery
"Med en tillgänglig kundservice känner sig våra kunder närmare bolaget. Vi hjälper dem att förstå produkterna och att fatta beslut online"
- Petra Ringström
Läs hela berättelsenKundbasen växer utan ökning av antalet ärenden för Coala Life
"Ju mer vi använder Kundo desto bättre blir det!"
- Lovisa Fasth
Läs hela berättelsen”Av alla vi tittade på var Kundo helt klart outstanding”
"Vi kände att vi behövde hitta ett sätt att nå ut till flera samtidigt på ett smidigt sätt, samtidigt som vi ville upplevas mer kundvänliga"
- Emma Franzén
Läs hela berättelsen65% färre frågor till kundtjänst
"Forumet blev snabbt väldigt populärt internt, inte minst eftersom det frigjorde mycket tid. Resurserna vi sparar lägger vi på andra kvalitativa projekt inom kundservice."
- Christina Bröthlin
Läs hela berättelsenKundservice är en viktig del av Byggfabrikens e-handel
"Vi insåg att Kundo erbjöd en helhetslösning som gör det enklare för oss att börja samla vår kommunikation i ett verktyg"
- Tomas Melinder
Läs hela berättelsenFärre frågor till FOREX kundservice med Kundo Forum
"Redan efter ett kvartal märktes en tydlig minskning i antalet telefonsamtal med 15%"
- Peter Claesson
Läs hela berättelsenFinlands piggaste mobiloperatör använder Kundo för att komma närmare kunderna
"Vi har lyckats minska antalet samtal och mail inom flera områden. I vissa fall har effekten varit enorm!"
- Tom Lindberg
Läs hela berättelsenKundo är uppskattat av både kunder och personal på Jordbruksverket
"Vi som arbetar i verktyget uppskattar verktygets enkelhet och tycker att det är trevligt att jobba i"
- Lars Borgmark
Läs hela berättelsenVi hjälper er att snabbt sätta upp ett forum på Kundo och ser till att anpassa forumet till er grafiska profil. Vi håller i uppstartsmöte och utbildar era kundservicemedarbetare och tipsar om hur ni tydligt länkar in forumet på er webbplats för att skapa rätt effekter. Alla våra utbildningar kan göras på plats hos er och erbjuds på svenska och engelska!
Kunden hittar till ert forum via er webbplats eller sökningar på Google. En tydlig sökfunktion leder kunden till befintliga frågor så att de i många fall inte behöver kontakta er.
Om kunden inte hittar svar på sin fråga eller ändå vill kontakta er går det enkelt att skriva ett nytt inlägg i forumet. Ni väljer om inläggen ska bli synliga direkt eller först granskas av er.
Medarbetarna ser obesvarade inlägg och nya kommentarer i Kundos överskådliga dashboard. Symboler visar vem som arbetar med vad, om inlägg legat obesvarat för länge m.m. Konversationer kan tilldelas, följas upp och kategoriseras. Ni har full kontroll på kunddialogen och styr själva vad som visas i forumet och vem som kan publicera nya inlägg.
Överskådlig statistik visar antalet inlägg och kommentarer, svarstider, vilka kunder som är mest aktiva i forumet m.m. Månadsrapporter skickas ut med en tydlig sammanfattning av aktiviteten den senaste månaden. Rapporter kan skräddarsys tillsammans med oss på Kundo.
“Effektiv kundservice”. Det är två ord som ofta hänger samman när vi pratar om vår kundservice. Att de två orden används så ...
Läs inlägget kundobloggen“Effektiv kundservice”. Det är två ord som ofta hänger samman när vi pratar om vår kundservice. Att de två orden ...
Läs inlägget guider och materialAtt bedriva någon form av servicefunktion kommer ofta med liknande utmaningar, arbetssätt och lösningar. Men dessa ...
Läs inlägget kundobloggenVi vet att det krävs mer än ett bra verktyg för att leverera kundservice i världsklass. Därför har vi utvecklat vårt erbjudande till att utöver verktyget inkludera allt som behövs för att hjälpa er att lyckas!
För att ni ska få ut maximalt värde av Kundo tilldelas ni en egen Success Manager som hjälper er att lyckas! Utöver hjälp vid uppstart och utbildning av hela ert team finns er Success Manager alltid tillgänglig för att svara på era frågor.
Som komplement till vår produkt anordnar vi tillsammans med våra samarbetspartners kurser i hur ni bäst möter kunden i de digitala kanalerna. Vi har exempelvis kurser för kundservice i chatt och sociala medier.
Vilka är de senaste rönen och trenderna i branschen? Hur arbetar andra? Vi på Kundo jobbar hela tiden hårt för att hjälpa er att ta del av allt spännande som händer i kundservicebranschen. Vi ger er råd, kunskap och inspiration.
Kundo samlar alla era kundservicekanaler i ett och samma verktyg. Här har ni full koll på allt som skrivs till er, och kan enkelt svara i alla kanaler. Läs mer om våra olika moduler, och välj de som passar er bäst!