Effektivisera er kundservice på rätt sätt
“Effektiv kundservice”. Det är två ord som ofta hänger samman när vi pratar om vår kundservice. Att de två orden används så ...
Läs inlägget kundobloggenMed Kundos mailhanteringssystem arbetar ni enkelt tillsammans i samma GDPR-säkrade inkorg. Ni får full koll på alla inkommande mail och kan enklare hantera flera ärenden och ser till att inget missas.
Ta kontroll över era mail genom att samla alla era inkorgar och mail i ett mailhanteringssystem. Hela teamet får en överblick över alla inkommande mail och vilka som har besvarats. Kundo Mail följer självklart de regler GDPR kräver.
I Kundo Mail tilldelas varje ärende ett nummer för att ni enkelt ska kunna hantera alla inkommande frågor utan att missa något. Alla medarbetare ser enkelt vilka mail som är obesvarade och kan på ett strukturerat sätt ta sig igenom alla ärenden utan att något faller mellan stolarna. Kundos mailhanteringssystem är användarvänligt och kräver väldigt kort uppstartsprocess.
Men Kundos mailhantering ser ni vem som jobbar med vad och vem som ansvarar för att svara. På så sätt tar enskilda medarbetare enkelt ägandeskap av mailkonversationerna. Det går också att tilldela ärenden direkt till den bäst lämpade medarbetaren så att varje ärende hamnar hos rätt person.
Med automatiska regler kan ni på förhand bestämma hur inkommande mail ska fördelas inom teamet. Effektivare mailhantering med andra ord.
Effektivisera mailhanteringen med färdiga svar. Spara tid med färdiga svar för vanligt återkommande frågor.
Kundo Mail hanteras precis som alla andra moduler i Kundos enkla dashboard.
Inga borttappade mail eller dubbla svar! Kundo Mail ger tydlig status på konversationer och överblick i er dashboard så att alla kunder verkligen får svar.
I Kundo Mail besvarar du mail precis som i ett vanligt e-postprogram, men med smarta funktioner för: Tilldelning, påminnelser, anteckningar, kategorisering med taggar osv.
Ni får statistik direkt i Kundo och via månadsrapporter. Få översikt över antal inkomna och skickade mail, era svarstider och arbetsbelastning för kollegorna.
Kundo underlättar vardagen för Stöldskyddsföreningen
”Vi såg fördelar med att det var integrerat”
- Susanne Andersson
Läs hela berättelsen”Av alla vi tittade på var Kundo helt klart outstanding”
"Vi kände att vi behövde hitta ett sätt att nå ut till flera samtidigt på ett smidigt sätt, samtidigt som vi ville upplevas mer kundvänliga"
- Emma Franzén
Läs hela berättelsen“Kundo Mail gav oss helt nya förutsättningar för bättre samarbete”
"Genom att mailen som kommer in kan kategoriseras i flera dimensioner kan jag som chef enkelt få svar på frågan om hur mycket ärenden vi får in inom enskilda områden"
- Anders Löfblom
Läs hela berättelsenKundbasen växer utan ökning av antalet ärenden för Coala Life
"Ju mer vi använder Kundo desto bättre blir det!"
- Lovisa Fasth
Läs hela berättelsenKundservice är en viktig del av Byggfabrikens e-handel
"Vi insåg att Kundo erbjöd en helhetslösning som gör det enklare för oss att börja samla vår kommunikation i ett verktyg"
- Tomas Melinder
Läs hela berättelsenKontroll och skalbarhet i kundservice hos Auctionet
"Att snabbt kunna tilldela ett ärende till sig själv eller en kollega gör det enkelt att tydligt fördela arbete och ansvar"
- Anna Nilsson
Läs hela berättelsenMindre krångel och snabbare personliga svar hos Barncancerfonden
"Vi ser direkt vem som arbetar med en fråga och har mycket bättre kontroll än tidigare"
- Nathalie Lindblad
Läs hela berättelsenNär lyhördhet och respekt samsas blir mötet trevligt för alla.
"Vi är väldigt nöjda med Kundo! Det är ett enkelt verktyg som alla kan använda, lätt att komma igång, och vi får dessutom många bra tips från vår success manager!"
- Mari Önnevall
Läs hela berättelsenAtt komma igång med Kundo Mail är enkelt. Ni väljer vilka e-postadresser ni vill vidarebefordra till Kundo och ställer sen in önskade inställningar direkt i verktyget.
Kundo Mail fungerar som vanlig e-post för era kunder. Kunden kan som vanligt fortsätta att maila er på samma adresser som tidigare. För er är det ännu enklare!
Ni ser snabbt obesvarad e-post i Kundos överskådliga dashboard. Symboler visar vem som arbetar med vad och om e-post legat obesvarat för länge. Konversationer kan tilldelas, följas upp och kategoriseras.
Alla konversationer sparas och kan sökas upp i efterhand. Alla ärenden med en viss kund kan sökas fram. Överskådlig statistik visar antal konversationer, svarstider, kategorier och mycket annat. Månadsrapporter skickas ut med en tydlig sammanfattning av aktiviteten i era inkorgar.
“Effektiv kundservice”. Det är två ord som ofta hänger samman när vi pratar om vår kundservice. Att de två orden används så ...
Läs inlägget kundobloggen“Effektiv kundservice”. Det är två ord som ofta hänger samman när vi pratar om vår kundservice. Att de två orden ...
Läs inlägget guider och materialAtt bedriva någon form av servicefunktion kommer ofta med liknande utmaningar, arbetssätt och lösningar. Men dessa ...
Läs inlägget kundobloggenVi vet att det krävs mer än ett bra verktyg för att leverera kundservice i världsklass. Därför har vi utvecklat vårt erbjudande till att utöver verktyget inkludera allt som behövs för att hjälpa er att lyckas!
För att ni ska få ut maximalt värde av Kundo tilldelas ni en egen Success Manager som hjälper er att lyckas! Utöver hjälp vid uppstart och utbildning av hela ert team finns er Success Manager alltid tillgänglig för att svara på era frågor.
Som komplement till vår produkt anordnar vi tillsammans med våra samarbetspartners kurser i hur ni bäst möter kunden i de digitala kanalerna. Vi har exempelvis kurser för kundservice i chatt och sociala medier.
Vilka är de senaste rönen och trenderna i branschen? Hur arbetar andra? Vi på Kundo jobbar hela tiden hårt för att hjälpa er att ta del av allt spännande som händer i kundservicebranschen. Vi ger er råd, kunskap och inspiration.
Kundo samlar alla era kundservicekanaler i ett och samma verktyg. Här har ni full koll på allt som skrivs till er, och kan enkelt svara i alla kanaler. Läs mer om våra olika moduler, och välj de som passar er bäst!