Så säkerställer du en bra kundupplevelse för dina kunder

Simen Langseth

Simen Langseth

Simen.langseth@kundo.no

Får kunderna en bra upplevelse av att handla hos dig? Ser kundserviceteamet till att kunderna får en bra kundupplevelse? En forskningsstudie från Walker från 2013 visar att företag som har en femårig strategi ägnar 50 % av verksamheten åt att förbättra kundupplevelsen. Statistik från PWC från 2018 visar att hela 86 % av köparna är villiga att betala mer för en produkt om de får en bra kundupplevelse.

Kundupplevelsen är det som ger företaget ett rykte, och eftersom kunderna hellre delar med sig av negativa än positiva recensioner är det viktigt att se till att varje kund känner sig sedd och omhändertagen. Eftersom kunderna utgår från varumärke, personliga åsikter och omdömen när de handlar från företag är det väldigt viktigt att leverera konkurrenskraftiga kundupplevelser.

I den här guiden förklarar vi vad kundupplevelse är och hur du kan skapa en bra upplevelse för dina kunder.

Mycket nöje!