Nu flyttar Kundo till en ny address på webben!

Mikael Rask

Mikael Rask

Som en del av ett övergripande säkerhets- och förbättringsarbete har det blivit dags för Kundo att flytta till en ny adress. Historiskt har det varit möjligt att arbeta i Kundo Dashboard på flera adresser, t.ex. kundo.se, kundo.no och kundo.fi, beroende på vilket land man utgår ifrån. De kunder som använder vårt forum har också kommit åt dashboarden via forumets adress, t.ex. forum.företag.se. 

Innan sommaren planerar vi nu att flytta Kundo till en ny gemensam plats för samtliga länder: kundo.app. Vi förstår att det kan finnas frågor kring denna förändring och vill därför hjälpa till att redan nu besvara några av dem.

Hur påverkas jag som användare?

Du kommer att se att adressen i din webbläsare är kundo.app istället för kundo.se (eller någon av de andra adresserna du har använt dig av) men i övrigt så kommer du inte att påverkas.

Loggar du idag in på Kundo genom att gå in på vår hemsida kundo.se så kommer du självklart att kunna göra det framöver också! 

Vi förstår också att många kan ha gamla bokmärken sparade och kommer självklart att säkerställa att tidigare länkar fortsatt kommer att fungera under några månader framåt. De kommer helt enkelt att peka vidare på den nya adressen så att du automatiskt landar på rätt plats tills dess att du har hunnit uppdatera dina bokmärken.

Du kan behöva logga in i Kundo på nytt i samband med förändringen. Då använder du helt enkelt din mailadress och ditt lösenord precis som tidigare.

Varför byter vi adress?

Eftersom dashboarden har varit tillgänglig på flera olika adresser, så har den ibland betett sig konstigt när man byter mellan adresser, t.ex. när man går från dashboarden till sitt forum. Flytten till en adress kommer i ett svep lösa några ovanliga buggar som vissa kunder har upplevt och göra att dashboarden känns ännu stabilare.

Utöver detta faktum så finns det också rena säkerhets- och compliance aspekter att ta hänsyn till. Bland annat kopplat till att särskilja de cookies som sätts av vår hemsida kundo.se och vilka som behövs för användning av vår produkt. 

Påverkas våra kunder på något sätt?

Nej, det är enbart dashboarden vi flyttar och era kunder kommer inte att märka någon skillnad. 

När sker förändringen?

Förändringen sker under juni månad. I samband med bytet kommer du att få upp en notis direkt inne i Kundo som visar att det har skett.

Var vänder vi oss om vi har frågor? 

Har ni frågor tar vi gärna emot dom på support@kundo.se

Har ni frågor inför den kommande förändringen så tar vi gärna emot dem i vår support på support@kundo.se