Skip to content

Möjligheternas tid – Kundservice i AI-eran

Så framtidssäkrar du din kundservice – med insikter, verktyg och verkliga exempel.

Säkra din biljett
P1559393

Kundservicedagen 2025

AI driver ett skifte i hur vi arbetar med kundservice, och för att ligga steget före behöver du hålla dig uppdaterad. Du får en heldag fylld av inspiration, smarta verktyg och viktiga insikter som kommer rusta dig för framtiden. Samtidigt får du chansen att bygga värdefulla relationer med andra som vill göra skillnad i branschen.

Sofia Alexus, VA på Kundo

Årets mötesplats för kundservice

Gör dig redo för årets höjdpunkt för dig som jobbar med kundservice och serviceupplevelser. Här träffas ledare, experter och nytänkare från hela landet för att tillsammans utforska nästa kapitel för branschen.

Teman för dagen

Verkliga resor med AI

Konkreta case som visar vägen – med insikter och lärdomar från organisationer som infört AI och gjort det till en del av vardagen.

 

Serviceupplevelser i AI-eran

Vi befinner oss i skiftet där AI och self service möjliggör att flytta kunskap närmare kunder. Med rätt mix av AI och människa skapas enorma möjligheter att transformera företags arbetssätt på riktigt.

Från löften till hållbart värde med AI

AI kräver ett helt nytt angreppssätt, jämfört med tidigare teknisk utveckling, för att skapa varaktig framgång. Detta är bara möjligt om alla är med på resan.

Årets viktigaste kundserviceevent ­
11 november 2025 – Brygghuset, Stockholm

Experter på scen

conny svensson

Conny Svensson

Director of AI Adoption, AI Sweden

Connys arbete fokuserar på att stimulera och stärka organisationer i sin AI-mognad så att de kan skapa skalbart och hållbart värde med AI. Han har jobbat med ny teknik som förändrar "status quo" under 30 års tid, och berört allt från tekniska lösningar till hur man tar fram nya affärsmodeller och stora organisationsförändringar kopplat till de nya möjligheterna.

Maria

Maria Börjesson

VD, Netigate

Med över 25 års erfarenhet från försäkring, finans, bank, fintech och IT har hon en gedigen bakgrund inom ledarskap och affärsutveckling. Hon har imponerande erfarenhet från olika ledningsgrupper och styrelser, och brinner för att utveckla människor och bygga framgångsrika organisationer. I dag är hon VD för Netigate – en AI-driven Experience Management-plattform som samlar kunders och medarbetares röster och förvandlar insikter till handling för att driva tillväxt och framgång.

Amer

Amer Mohammed

AI-expert, föreläsare, entreprenör

Som en av Sveriges mest bokade och högst rankade talare har han en unik förmåga att på ett passionerat och underhållande sätt, lyckas göra det tekniska överskådligt och greppbart för åhörarna. Redan som 12-åring började resan med en passion för teknik och entreprenörskap – en resa som lett till fem grundade företag, där tre misslyckades och två såldes framgångsrikt. Med erfarenhet av både framgångar och motgångar delar han insikter som är lika verklighetsnära som motiverande.

Program

  • 09:00 Frukost och mingel

  • 09:30 Välkomna till Kundservicedagen 2025

  • 09:40 Systematiskt värdeskapande med AI

    Flera rapporter visar på att många företag inte får ut värde av sina AI-satsningar. Detta grundar sig ofta i att man inte har förståelse för att AI är något helt annat än digitalisering och kräver en full backning av ledningen, och en ödmjuk analys av sin egna verksamhet – som inte alla är villiga att göra. Conny går igenom vikten av ett systematisk angrepps sätt som kommer bli än viktigare nu när agenterna ligger runt hörnet.

    • 1726759195546-1

      Conny Svensson

      Director of AI Adoption, AI Sweden

  • 10:20 Från kostnad till katalysator – support som nyckel till kundcentrisk praktik

    Support ses ofta som en kostnad – men kan vara länken som förenar organisationen kring kunden. Med AI-förstärkt data blir supporten kundens röst som hjälper marknad, produkt, affärsutveckling och finans att fatta rätt beslut och stärka konkurrenskraften. Resultatet är en organisation som drar åt samma håll – där supporten blir en motor för affärsutveckling och innovation.

    • Maria

      Maria Börjesson

      VD, Netigate

  • 11:00 Nätverkskaffe

  • 11:20 Skapa serviceupplevelser för AI-eran

    Hur bygger man serviceupplevelser i en tid där AI förändrar spelplanen? Sofia presenterar Kundos senaste lansering – Kundo AI Suite – och delar reflektioner om hur self-service och AI-agenter kan föra kunskap närmare kunderna. Med rätt mix av AI och människa skapas upplevelser som är både skalbara och mänskliga, och ger organisationer möjligheten att transformera sitt arbetssätt på riktigt.

    • Sofia-1

      Sofia Alexus

      VD, Kundo

  • 12:00 Lunch

  • 13:00 Så gjorde vi – konkreta effekter av AI i praktiken

    Från idé till resultat: Cecilia berättar om Markslöjds resa med att implementera AI i sin kundservice. Vad var drivkrafterna? Hur såg införandet ut i praktiken? Vilka effekter blev tydliga i både siffror och vardagen för teamet? Och vilka lärdomar kan andra ta med sig?

    En ärlig och konkret berättelse med tips och fallgropar att undvika, för dem som vill lyckas med AI i kundservice.

    • Cecilia-1

      Cecilia Lindblad

      Kundservicechef, Markslöjd

  • 13:40 AI-transformation i praktiken – från hype till verkligt värde

    Amer ger sin syn på hur AI kan skapa verkligt värde och vad det innebär för organisationer mitt i förändring. Han visar hur AI omformar kundbeteenden och förväntningar, och hur du kan använda teknologin för att skapa exceptionella kundupplevelser som särskiljer ditt företag från mängden. Du får också insikter om trender som formar framtidens kundbeteenden, hur AI kan nyttjas för att förbättra kundinteraktioner och strategier för att leverera personliga upplevelser.

    • Amer

      Amer Mohammed

      AI-expert, föreläsare, entreprenör

  • 14:05 Nätverkspaus

  • 14:55 Kundpanel: AI Chat i verkligheten

    I panelen möter vi Kundos kunder från Jordbruksverket, SKB och Wallenstam som har implementerat AI Chat i deras serviceupplevelse. Vi får höra deras erfarenheter och insikter – från första steg till vardaglig användning. Det blir en öppen diskussion om möjligheter, utmaningar och verkliga effekter.

  • 15:30 Summering av dagen

  • 16:00 Slut

Årets viktigaste kundserviceevent ­
11 november 2025 – Brygghuset, Stockholm