Vilket är det bästa ärendehanteringssystemet?
Med ett ärendehanteringssystem för kundservice får kundserviceteamet de bästa förutsättningarna för att smidigt kunna ...
Läs inlägget bloggGemensamt för många löneavdelningar är att man hanterar mycket inkommande frågor från anställda via e-post. Särskilt under vissa mer hektiska perioder av månaden kan mailen vara många och då blir möjligheten till bra samarbete och kvalitet i sina svar extra viktigt.
Idag arbetar många löneavdelningar i traditionella e-postklienter som Outlook eller Lotus Notes. Dessa fungerar bra för kommunikation mellan enskilda medarbetare, men för att hantera stora mängder frågor ,och inte minst för att samarbeta effektivt, fungerar de otillfredsställande.
Att hålla en hög servicenivå och kvalitet internt mot sina kollegor är förstås lika viktigt som det är att skapa nöjda kunder i sin kundservice. Med rätt verktyg för löneavdelningen att hantera medarbetarnas alla frågor skapas förutsättningar både för nöjda kollegor, bra arbetsmiljö för teamet som svarar och inte minst möjligheten för uppföljning och statistik för dig som chef över löneavdelningen.
Så fort man blir fler än en person som ska samarbeta i gemensamma mailkorgar så uppstår ett par vanliga problem och frågor:
Det är när denna typ av frågor uppstår som det är läge att hantera medarbetarnas frågor i sina delade mail-inkorgar via en annan typ av verktyg än exempelvis Outlook/Lotus. Den typen av verktyg är inte anpassat för samarbete i gemensamma inkorgar och endast begränsade möjligheter att hantera problemen eller svara på frågorna som vi listar här ovan. Problemen blir förstås större ju fler kollegor man är som ska samarbeta kring en eller flera delade inkorgar.
Det är därför som vi utvecklat Kundo Mail - ett verktyg för att samarbeta enklare i gemensamma inkorgar. I Kundo Mail ser du i realtid:
Inte minst underlättar denna typ av modern molnbaserad tjänst arbete på distans, oavsett om det är en kollega som arbetar hemifrån eller hela löneavdelningen sitter på olika platser fungerar samarbetet lika sömlöst och effektivt.
Läs mer om Kundo Mail, ladda ned vårt produktblad och läs mer om våra kundcase.
Med ett ärendehanteringssystem för kundservice får kundserviceteamet de bästa förutsättningarna för att smidigt kunna ...
Läs inlägget bloggKänner ditt kundserviceteam sig psykologiskt trygga? Är det okej att ta upp svåra frågor och lyssnar man och agerar på ...
Läs inlägget bloggKundos Employee Net Promotor Score (eNPS) landar i år på 62. Vilket är ett enastående resultat enligt Jonatan Larsson som är ...
Läs inlägget blogg