Vilket är det bästa ärendehanteringssystemet?
Med ett ärendehanteringssystem för kundservice får kundserviceteamet de bästa förutsättningarna för att smidigt kunna ...
Läs inlägget bloggDe flesta organisationer erbjuder såklart någon form av FAQ eller kunskapsdatabas publikt mot sina kunder. Men även kundservicemedarbetare behöver stöd och hjälp i sitt arbete! Därför blir det allt vanligare att använda en intern kunskapsdatabas som bara är tillgänglig för kundservice.
En intern kunskapsdatabas i kundserviceteamet har flera värdefulla effekter:
En exempel på en extern kunskapsbank från Kundo hos Max Hamburgare.
För att den interna kunskapsbanken ska fungera riktigt bra är det viktigt att:
Kundo Knowledge är en enkelt men kraftfull intern kunskapsdatabas för er kundservice. I Kundo Knowledge publicerar ni lekande lätt guider med strukturerad text, bilder, filmer, tabeller m.m. Ni slipper komplexiteten av ett CMS-verktyg eller allt som behöver göras för att publicera information på exempelvis intranätet. Ni kan utse innehållsansvariga och sätta granskningsintervall för att hålla innehållet uppdaterat och kvalitativt.
Exempel på kunskapsbanken i widget-format till höger. Samma widget kan bäddas in direkt i kundserviceverktyget för att vara enkelt tillgänglig.
Tack vare sin smarta widget kan Kundo Knowledge också bäddas in i direkt anslutning till att ni svarar på ärenden i Kundos digitala kundserviceverktyg. Oavsett om du svarar på e-post, en chatt eller en fråga på Facebook finns kunskapsbanken tillgänglig bara ett klick bort.
Läs mer om vår enkla kunskapsbank som kan användas både internt och extern i kundservice.
Med ett ärendehanteringssystem för kundservice får kundserviceteamet de bästa förutsättningarna för att smidigt kunna ...
Läs inlägget bloggKänner ditt kundserviceteam sig psykologiskt trygga? Är det okej att ta upp svåra frågor och lyssnar man och agerar på ...
Läs inlägget bloggKundos Employee Net Promotor Score (eNPS) landar i år på 62. Vilket är ett enastående resultat enligt Jonatan Larsson som är ...
Läs inlägget blogg