Kundservice som vi känner den idag kommer att upphöra
Kundo tar nästa steg mot framtidens kundservice med sin nya AI Chat – en konversativ AI-agent som inte bara är ett verktyg för support, utan företagets nya digitala ansikte utåt. Genom att bli en primär digital ingång till företaget skapar AI Chat en helt ny nivå av kundupplevelse, där self service blir normen och kunderna får makten att hjälpa sig själva.
AI Chat är också en strategisk brygga mellan kundsupport och marknadsföring, som skapar en sömlös kundresa som både stärker varumärket och driver effektivitet.
Self service som standard och kostnadsbesparingar i fokus
Kundos AI Chat möjliggör att en större andel kundinteraktioner hanteras digitalt. Self service gör det möjligt för kunder att snabbt och enkelt få svar på sina frågor, något som enligt branschrapporter kan minska trycket på kundservice med upp till 70% och spara betydande kostnader. Klarna har exempelvis rapporterat att deras AI-assistent hanterar två tredjedelar av kundtjänstchattarna redan under den första månaden, vilket frigör interna resurser och förbättrar effektiviteten.
- Vi är på en mission att göra det enklare för kunder att hjälpa sig själva. Med denna lansering tar vi också nästa steg på vår tillväxtresa och etablerar oss som ett ledande AI-bolag, säger Sofia Alexus, VD för Kundo.
Kundos AI Chat tar en “second but better”-position
Kundos AI Chat är designad för att vara bättre anpassad efter ett företags behov och erbjuda en personlig och smidig upplevelse för varje kund med fokus på träffsäkra svar, engagerande dialoger och en personlig touch som speglar ett varumärke. Som företagets nya digitala medarbetare kan den hantera allt från enkla frågor till komplexa ärenden dygnet runt, samtidigt som den förbättrar kundnöjdheten och stärker varumärkets position på marknaden.
Om Kundo
Kundo är en ledande leverantör av digitala lösningar för kundservice. Med denna lansering tar Kundo nästa steg i sin resa och blir ett AI-first servicebolag. Vi förvandlar kundservice från en stödjande funktion till en strategisk drivkraft för både kundupplevelse och försäljning.
För mer information kontakta:
Sofia Alexus, VD
sofia.alexus@kundo.se
073 105 31 43