Be om hjälp utanför Kundo

Emil Stenström

Emil Stenström

Nu går det att ha konversationer med experter/sakkunniga utanför Kundo direkt inifrån Kundo. Hela konversationen syns tillsammans med kundens fråga så att alla vet vad statusen är just nu. Hittills fungerar funktionen i Kundo Forum och Kundo Mail, men vi har planer på att lägga till den i fler produkter över tid.

Frågorna som kommer in till kundservice är ofta väldigt olika. Visst kan erfarna kundservicemedarbetare svara på många typer av frågor, men sällan precis alla. Ibland hade man önskat att hela företaget satt på standby, och kunde hoppa in och svara när deras expertis behövdes.

Kundos nya "Be om hjälp"-funktion gör det möjligt att be experter om råd, utan att de behöver ha ett redaktörskonto i Kundo. Inifrån gränssnittet kan en Kundo-redaktör enkelt dra igång en konversation med en extern expert. Det enda som behövs är en e-postadress så är man igång. Konversationen kopplas automatiskt till rätt ärende, och de andra redaktörerna ser att en konversation är igång.

Screenshot 2020-03-19 at 18.39.40

Frågan som ställs till en expert skickas i väg i mail till experten, och experten kan enkelt klicka på en länk för att svara.

Screenshot 2020-03-19 at 18.41.47

Slutligen så dyker svaren upp i Kundos gränssnitt så att en redaktör kan följa upp ärendet och återkoppla till kund. Eftersom konversationen sker inifrån Kundos gränssnitt så är ni inte beroende av en viss redaktör, utan vem som helst kan ta vidare ärendet.

Screenshot 2020-03-19 at 18.42.09

Vi hoppas att detta ska göra att ni som jobbar i kundservice enklare ska kunna få hjälp där det behövs. Hela organisationen behöver vara inblandad för att kundservice ska kunna ge kunderna den service de förtjänar!

För detaljerade frågor kring hur be om hjälp fungerar med era interna processer, kontakta er success manager!