Nu kan du hantera WhatsApp i Kundo

Jimmy Risberg

Jimmy Risberg

Nu har vi integrerat Kundo med WhatsApp, vilket innebär att ni kan ta emot inkommande förfrågningar från WhatsApp och besvara dem direkt i Kundo!

Fördelarna med denna integration är många. Ni kan svara kunderna på supportrelaterade frågor som skickas när avsändaren är på språng och gör er därför tillgängliga vart era kunder än befinner sig. Genom att vara tillgängliga på WhatsApp erbjuder ni dessutom en kontaktväg som blir allt vanligare i Norden, och som redan är väldigt vanlig i Finland! 

Att att använda en direktmeddelande-app för er kundsupport kan bidra till att ni uppfattas som moderna, lättillgängliga och tillmötesgående. Dessutom konsoliderar ni era kontaktvägar på ett och samma ställe vilket underlättar hanteringen av dessa enormt! 

Hur funkar det då? 
Jo, så fort ett meddelande skickas till ert WhatsApp-nummer dyker det upp som ett ärende i Kundo. Konversationen med avsändaren hålls samlad och ni kan använda alla de vanliga ärendehanteringsfunktionerna såsom kommentarer, möjlighet att be externa personer om hjälp, att kunna tagga ärendet m.m

Ärendelistning

 

Konversationsvy

För att ta emot frågor via WhatsApp integrerar ni enkelt ert befintliga WhatsApp-konto direkt i Kundo.

Vi strävar efter att hjälpa företag erbjuda den bästa kundservicen. Med denna nya integration med WhatsApp tar vi ytterligare ett steg framåt i den riktningen. Om du vill lära dig mer om Kundo och vår kundtjänstplattform, besök vår hemsidaeller kontakta ossför mer information!