Bädda in Knowledge på er webbplats
Nu blir det möjligt att bädda in Knowledge på er egen webbplats. Ni kopierar helt enkelt in en...
Be om hjälp är en funktion som används när man behöver fråga en person som inte har Kundo-konto om något. Nu förbättrar vi funktionen för att se till att den kan användas av ännu fler!
Be om hjälp-funktionen är en mycket uppskattad funktion som funnits länge i Kundo. Den gör så att man kan dra igång en sidokonversation kopplat till ett kundärende, med en valfri mailadress.
Tidigare så har det gått ut en "notismail" till mailadressen som man skriver in, med en länk till Kundo där personen svarar. Men det finns några utmaningar med den approachen:
Alla dessa fem problem är lösta i.o.m den nya versionen av Be om hjälp som nu lanseras.
Funktionen ser ut precis som förut, och hittas på samma plats som förut, så ingen förändring där.
Låt oss säga att vi skickar iväg ett mail till Håkan på lagret hos en distributör för att fråga om en viss produkt. Den enda förändringen när man ska skicka en fråga är att man nu kan skriva in en ämnesrad till frågan, som skickas med som ämnesrad i till e-postadressen man anger.
När sedan frågan skickas iväg så organiseras de olika frågorna i något som vi kallar "konversationer" direkt under formuläret. Varje kort uppdateras när svar kommer in, så att det senaste som hänt syns direkt i kortet. Klicka på en konversation för att se hela historiken.
För att illustrera flera parallella konversationer, säg att vi också startar en konversation med ekonomiavdelningen genom att fylla i formuläret ovan på samma sätt som ovan, till en annan e-postadress. Såhär kan det se ut:
På mottagarsidan går mailet iväg som ett helt vanligt mail, och mottagaren svarar på det som ett helt vanligt mail.
Låt oss säga att Håkan på lagret svarar på mailet. Konversationen i Kundo uppdateras med det senaste mailet:
När man klickar in på ett konversationskort så ser man hela konversationen med den personen. Och kan skicka ett svar till Håkan vid behov.
Att låta mottagaren svara vi mail blir en mycket bättre upplevelse, både för den som ställer frågan, och för den som svarar.
Avslutningsvis vill vi tacka alla de kunder som varit tidiga testkunder för denna funktion, och hjälpt oss med ovärderlig feedback som gjort den bättre!
Har du frågor eller tankar är det som vanligt enklast att kontakta customer@kundo.se!
Nu blir det möjligt att bädda in Knowledge på er egen webbplats. Ni kopierar helt enkelt in en...
I alla våra produkter finns en "kugghjulsmeny" som används för att komma åt specialactions för ett...
Med nya funktionen Kommentarer kan ni enkelt samarbeta om ett ärende och följa...