Kundo lanserar Instagram-kommentarer!

Jimmy Risberg

Jimmy Risberg

Upplever du också att du saknar överblick över de frågor era kunder ställer i alla era kanaler? Du är inte ensam! Att kunder och medlemmar inte längre bara hör av sig via mail och telefon utan förväntar sig att kundservice ska finnas tillgängliga i deras kanaler är en av de största utmaningarna för våra kunder. Med hjälp av Kundo kan ni inte bara hålla koll på mail och logga samtal, utan också superenkelt hantera de frågor som kommer in via era sociala medier. 

Med hjälp av våra ärendehanterings-funktioner har ni länge kunnat hantera de vanligaste kontaktvägarna in till kundservice. Nyligen släppte Kundo bland annat samtalsloggen för att hjälpa er hålla koll på vad telefonsamtalen faktiskt handlar om. Nu har vi, utöver kommentarer på Facebook-poster, konversationer via Messenger och Instagram DM, även lanserat möjligheten att hantera kommentarer på Instagram-poster! Det innebär att ni nu kan skippa Meta Business Suite och använda Kundo för alla era kundkontakter på Instagram och Facebook. 

I Kundo får ni in de inlägg ni gjort på era respektive Instagram-konton så fort någon kommenterat. Ni kan direkt svara på kommentarerna och därmed effektivisera och ta ägandeskap över de frågor som ni är experter på att hantera. Det i sin tur tror vi leder till nöjdare kunder som får snabbare och mer korrekta svar på sina frågor. Ni kan även följa upp statistik kring hur många kommentarer som kommer in, hur många ni själva har skrivit samt vilka redaktörer som är mest aktiva i respektive kanal. Självklart kan ni som vanligt arbeta med verktyg som Be om hjälp, tilldela kollegor, sätta datum för att följa upp m.m. 

Kontakta er Customer Success Manager eller Account Manager för att slå på Instagram-kommentarer redan idag! Har ni redan andra sociala kanaler i Kundo kan ni själva lägga till Instagram-kommentarer genom att följa denna guide.