1

Snabbare access till "actions" för ett inlägg

2020-07-02 Emil Stenström
 
 

I alla våra produkter finns en "kugghjulsmeny" som används för att komma åt specialactions för ett inlägg. Det kan handla om att ta bort eller se användarinformation kopplat till ett inlägg. Från idag så kommer vi flytta upp den knappen överst på ett inlägg, och göra om den till tre prickar istället.

Eftersom detta är en knapp som används ofta vill vi vara tydliga med att kommunicera ut vad som ändras:

  1. Knappen flyttas upp från slutet av ett inlägg, till längst upp i inlägget. Det gör att man slipper scrolla ner för att göra något med ett inlägg. Vi tror att detta kommer att spara mycket tid för er.
  2. Ikonen ändras från ett kugghjul till tre prickar. Ett kugghjul brukar normalt användas när man vill ändra något och i detta fall handlar det ju sällan om en ändring, snarare "andra actions". Då passar tre prickar bättre. Vi har länge använt denna ikon i Kundo Social, så nu blir det lika i alla produkter.
  3. Den mörkgråa bakgrundsfärgen ersätts med vit för att passa bättre i designen. Den gamla knappen har stuckit ut genom att vara mörkare än allt runt omkring den. Det blir konstigt för en knapp som faktiskt inte alltid behöver användas.

Såhär ser det ut efter ändringen - du hittar menyprickarna högst upp i högra hörnet:

kugghjul_2

Och såhär såg det ut före ändringen (bilden visar Kundo Mail, men samma gäller för alla produkter):

kugghjul

Vi har stor respekt för att detta är en ändring i en av de vanligaste funktionerna som ni använder dagligen. Vi hoppas att detta ska göra att ett steg som görs ofta går lite snabbare!

För frågor och tankar: Kontakta er success manager.

 
 
 
2020-07-02 Emil Stenström
 
 
 

Prenumerera på vårt nyhetsbrev för tips, inspiration och nyheter kring kundservice!