Kundo Chat

Smart och enkel live kundchatt på er hemsida

Med en chattfunktion på er hemsida blir ni mer tillgängliga och kan snabbare hjälpa era kunder på ett personligt sätt.

  • Personligt bemötande
  • Snabb hantering
  • Enkelt och bekant gränssnitt

Användarvänlig och lättanvänd chattfunktion

En snygg, responsiv och användarvänlig kundchatt. En chattfunktion som är lika enkel att använda för er som för era besökare. Med en chatt på hemsidan gör ni det enkelt för era kunder att kontakta er.

 
 

Ge ett personligt bemötande med en kundchatt

En kundchatt gör att ni kan erbjuda den personliga närvaro på er hemsida som förväntas av era besökare. Med en livechatt ger ni era kunder möjligheten till ett personligt bemötande som annars är omöjligt på en hemsida.

Hjälp era kunder snabbare med en chatt live på hemsidan

Snabbare än mail, enklare än telefon. En kundchatt hjälper er att lösa era besökares problem direkt. Med en chattfunktion kopplar ni direkt ihop besökare med servicepersonal så att era kunder slipper långa väntetider.

 
 

Gör era besökare till kunder genom personlig livechatt

Med det personliga bemötande en kundchatt på hemsida innebär ökar ni chansen till att konvertera era besökare. Fånga upp leads och förfrågningar med en chattfunktion. En chatt på hemsidan ökar tillgängligheten som i sin tur möjliggör ökad försäljning och konvertering.

Effektivisera dialogen med Chattassistenten

Effektivisera kundservice i chatt utan att gå miste om det personliga bemötandet, och utan omfattande implementation av komplexa AI-system som annars krävs för en chatbot.

Läs mer
 
Smarta funktioner för effektiv kundservice

Färdiga svar, statistik, tilldelning och flera andra funktioner i vårt chattverktyg underlättar för er kundservice.

Med en chattfunktion når ni längre

En digital chatt ökar era chanser till kontakt med fler målgrupper. Ni kan dessutom hantera flera chattar samtidigt.

Ökad tillgänglighet ger ökad försäljning online

Öka försäljningen genom att alltid finnas tillgänglig för potentiella kunder online.

Hantera flera chattar samtidigt

I Kundos chattverktyg kan du chatta med flera besökare samtidigt vilket ger kortare väntetider. Du ser också var på hemsidan besökarna befinner sig för att lättare kunna hjälpa dem.

Svara snabbare med färdiga svar

Med funktionen färdiga svar sparar ni tid och förbättrar upplevelsen för era besökare. Ni sparar helt enkelt svaren på era mest återkommande frågor för att sedan enkelt klistra in dem i kundchatten.

Hitta avslutade chattar och följ upp

I Kundo Chat finns det flera smarta funktioner för att förenkla hanteringen av chattar. Ni kan alltid leta upp redan avslutade chattar ifall ni behöver följa upp, kategorisera eller tilldela chatten.

Kundo underlättar vardagen för Stöldskyddsföreningen

”Vi såg fördelar med att det var integrerat”

- Susanne Andersson

Läs hela berättelsen

”Av alla vi tittade på var Kundo helt klart outstanding”

"Vi kände att vi behövde hitta ett sätt att nå ut till flera samtidigt på ett smidigt sätt, samtidigt som vi ville upplevas mer kundvänliga"

- Emma Franzén

Läs hela berättelsen

Kundbasen växer utan ökning av antalet ärenden för Coala Life

"Ju mer vi använder Kundo desto bättre blir det!"

- Lovisa Fasth

Läs hela berättelsen

Kundservice är en viktig del av Byggfabrikens e-handel

"Vi insåg att Kundo erbjöd en helhetslösning som gör det enklare för oss att börja samla vår kommunikation i ett verktyg

- Tomas Melinder

Läs hela berättelsen
lakareutangranser-1 sr-2 apoteket-1 barncancerfonden-1 arla-1 angelholm-1

Så här fungerar Kundo Chat

bild text 1

1. Placera chatten på er webbplats

Välj vilka sidor chatten ska synas på och placera några rader kod på er webbplats. Ni anpassar chattens utseende och vilka som ska kunna svara på chattar direkt i Kundos kontrollpanel.

bild text 2

2. Kunden chattar med er

Chatten visas på webbplatsen när era medarbetare valt att visas som tillgängliga för chatt. Kunden klickar på chatten, möts av ett välkomstmeddelande och kan enkelt ställa sin fråga.

3. Medarbetare svarar på chattar

Chatten tilldelas automatiskt till en tillgänglig medarbetare som får en tydlig notis i Kundo. Medarbetaren kan nu besvara chatten, se vilken sida kunden befinner sig på och skicka och ta emot filer. Ni bestämmer själva hur många chattar som ska kunna hanteras samtidigt.

4. Historik och statistik

Chatthistorik sparas och kan sökas upp i efterhand. De kan kategoriseras med taggar, tilldelas till kollegor och markeras för uppföljning. Chattar registreras på kundens kundkort och ni kan snabbt se om kunden kontaktat er i fler kanaler. Överskådlig statistik visar information om antal chattar och hur ni hanterat dem.

Upptäck mer från Kundo

1 Min läsning
Zinzino

Zinzino har idag en supportfunktion uppdelad i två delar. En för kunder och en för deras tusentals återförsäljare. För att ...

Läs inlägget kundberättelser

Varför Kundo?

Vi vet att det krävs mer än bra verktyg för att leverera kundservice i världsklass. Vi vill därför hjälpa er att bli framgångsrika i alla delar av er kundservice. Läs mer om hela vårt erbjudande här!

Personlig service

För att ni ska få ut maximalt av Kundos produkter tilldelas ni en egen Success Manager som hjälper er att lyckas! Utöver hjälp vid uppstart och utbildning av hela ert team finns er Success Manager alltid tillgänglig för att svara på era frågor.

Läs mer om vår service
Kurser

Som komplement till våra produkter anordnar vi tillsammans med våra samarbetspartners kurser i hur ni bäst möter kunden i de digitala kanalerna. Vi har exempelvis kurser för kundservice i chatt och sociala medier.

Läs mer om våra kurser
Expertis

Vilka är de senaste rönen och trenderna i branschen? Hur arbetar andra? Vi på Kundo jobbar hela tiden hårt för att hjälpa er att ta del av allt spännande som händer i kundservicebranschen. Vi ger er råd, kunskap och inspiration.

Läs mer om vår expertis

Samla all digital kundservice på ett och samma ställe

Kundo erbjuder verktyg för alla digitala kundservicekanaler. Här samlas konversationer från alla kanaler på samma plats för enkel överblick och kontroll.






 

 

Kundo Forum

  • Tillgänglig kundservice dygnet runt
  • Ständigt aktuellt innehåll
  • Minskar antalet återkommande frågor
Mer om Kundo Forum
forum_ill_02.ac3665a58841 (1)

Kundo Mail

  • Samla alla era mail på ett ställe
  • Se till att inga mail förblir obesvarade
  • Använd färdiga svar för snabbare återkoppling
Mer om Kundo Mail
mail_ill_02.a37f3436a65d

Kundo Chat

  • Personligt bemötande
  • Snabb hantering
  • Enkelt och bekant gränssnitt
Mer om Kundo Chat
chat_ill_02.1a7e270caeb7

Kundo Knowledge

  • Strukturerat och sökbart
  • Uppdaterat och kvalitetssäkrat innehåll
  • Enkel tillgång via widget
Mer om Kundo Knowledge
knowledge_ill_05.83e9c99595a7

Kundo Social

  • Hantera inkommande frågor från Messenger och Facebook
  • Inga personliga Facebook-konton behövs
  • Se allt som skrivs till er på ett och samma ställe
Mer om Kundo Social
social_ill_02.6f7ec302c890