Kurs 12/3: Skrivteknik & kundbemötande
Utbildning i skrivteknik och kundbemötande
Läs inlägget event och kurserMed en chatt på er hemsida blir ni mer tillgängliga och kan hjälpa era kunder och besökare på ett personligt sätt. Att chatta med kunderna är ett bevisat sätt att öka kundnöjdheten.
En snygg, responsiv och användarvänlig kundchatt. En chattfunktion som är lika enkel att använda för er som för era besökare. Med en chatt på hemsidan gör ni det enkelt för era kunder att kontakta er.
Genom att chatta med era kunder erbjuder ni den personliga närvaro på er hemsida som förväntas av besökare och kunder idag. Med ett chattverktyg kommer er service, tillgänglighet och kundnöjdhet att öka.
Snabbare än mail, enklare än telefon. En kundchatt hjälper er att lösa era besökares problem direkt. Med en chattfunktion kopplar ni direkt ihop besökare med servicepersonal så att era kunder slipper långa väntetider.
Nu kan ni erbjuda legitimering med BankID direkt när ni chattar med era kunder och besökare. Hur enkelt och säkert som helst!
Effektivisera kundservice i chatt utan att gå miste om det personliga bemötandet, och utan omfattande implementation av komplexa AI-system som annars krävs för en chatbot.
Färdiga svar, statistik, tilldelning och flera andra funktioner i vårt chattverktyg underlättar för er kundservice.
En digital chatt ökar era chanser till kontakt med fler målgrupper. Ni kan dessutom hantera flera chattar samtidigt.
Öka försäljningen genom att alltid finnas tillgänglig för potentiella kunder online.
Med Kundos chatt kan ni enkelt chatta med flera besökare samtidigt vilket ger kortare väntetider. Ni ser också var på hemsidan besökaren befinner sig för att lättare kunna hjälpa dem.
Med funktionen färdiga svar sparar ni tid och förbättrar upplevelsen för era besökare. Ni sparar helt enkelt svaren på era mest återkommande frågor för att sedan enkelt klistra in dem i kundchatten.
Med vår AI-funktion Kundbarometern analyseras alla era konversationer i Kundo Chat och ni får ett betyg på hur positiva eller negativa de är.
Med Chattassistenten får kunderna ett val
"Vi har fått väldigt fin respons från kunder då de kan välja om de ska ställa en fråga eller själva hitta svaret med hjälp av Chattassistenten"
- Lena Hedström Wallin
Läs hela berättelsenKundo skapar värde på flera sätt åt Ängelholms kommun
"Vi tyckte direkt att det var ett enkelt och smart verktyg. Det var lättnavigerat, bra sökfunktionalitet och lätt att använda för våra handläggare. Vi såg möjligheten att flera kunde ta del av samma svar utan att ta kontakt med oss via telefon eller mail"
- Maria Sjödin Nilsson
Läs hela berättelsenKundo underlättar vardagen för Stöldskyddsföreningen
”Vi såg fördelar med att det var integrerat”
- Susanne Andersson
Läs hela berättelsenKundbasen växer utan ökning av antalet ärenden för Coala Life
"Ju mer vi använder Kundo desto bättre blir det!"
- Lovisa Fasth
Läs hela berättelsen”Av alla vi tittade på var Kundo helt klart outstanding”
"Vi kände att vi behövde hitta ett sätt att nå ut till flera samtidigt på ett smidigt sätt, samtidigt som vi ville upplevas mer kundvänliga"
- Emma Franzén
Läs hela berättelsenKundservice är en viktig del av Byggfabrikens e-handel
"Vi insåg att Kundo erbjöd en helhetslösning som gör det enklare för oss att börja samla vår kommunikation i ett verktyg
- Tomas Melinder
Läs hela berättelsenVälj vilka sidor chatten ska synas på och placera några rader kod på er webbplats. Ni anpassar chattens utseende och vilka som ska kunna svara på chattar direkt i Kundos kontrollpanel.
Chatten visas på webbplatsen när era medarbetare valt att visas som tillgängliga för chatt. Kunden klickar på chatten, möts av ett välkomstmeddelande och kan enkelt ställa sin fråga.
Chatten tilldelas automatiskt till en tillgänglig medarbetare som får en tydlig notis i Kundo. Medarbetaren kan nu besvara chatten, se vilken sida kunden befinner sig på och skicka och ta emot filer. Ni bestämmer själva hur många chattar som ska kunna hanteras samtidigt.
Chatthistorik sparas och kan sökas upp i efterhand. De kan kategoriseras med taggar, tilldelas till kollegor och markeras för uppföljning. Chattar registreras på kundens kundkort och ni kan snabbt se om kunden kontaktat er i fler kanaler.Överskådlig statistik visar information om antal chattar och hur effektiv er kundtjänsts ärendehantering varit.
Utbildning i skrivteknik och kundbemötande
Läs inlägget event och kurserFör femte gången har vi på Kundo tagit temperaturen på kundservicebranschen. Den här gången har vi valt att även titta ...
Läs inlägget guider och materialAtt mäta hur kunderna upplever er service är avgörande för att utveckla er kundservice. Nu gör vi detta ännu enklare i Kundo ...
Läs inlägget kundobloggenVi vet att det krävs mer än ett bra verktyg för att leverera kundservice i världsklass. Därför har vi utvecklat vårt erbjudande till att utöver verktyget inkludera allt som behövs för att hjälpa er att lyckas!
För att ni ska få ut maximalt värde av Kundo tilldelas ni en egen Success Manager som hjälper er att lyckas! Utöver hjälp vid uppstart och utbildning av hela ert team finns er Success Manager alltid tillgänglig för att svara på era frågor.
Som komplement till vår produkt anordnar vi tillsammans med våra samarbetspartners kurser i hur ni bäst möter kunden i de digitala kanalerna. Vi har exempelvis kurser för kundservice i chatt och sociala medier.
Vilka är de senaste rönen och trenderna i branschen? Hur arbetar andra? Vi på Kundo jobbar hela tiden hårt för att hjälpa er att ta del av allt spännande som händer i kundservicebranschen. Vi ger er råd, kunskap och inspiration.
Kundo samlar alla era kundservicekanaler i ett och samma verktyg. Här har ni full koll på allt som skrivs till er, och kan enkelt svara i alla kanaler. Läs mer om våra olika moduler, och välj de som passar er bäst!