Användarvänlig helpdesk software som förbättrar din kundservice

I Kundos helpdesk software hanterar du enkelt inkommande frågor från alla populära kanaler. Du kan svara på frågor via mail, chatt, sociala medier eller som inlägg i ert frågeforum. Kundos produkter gynnar såväl kundservice som slutkunden.

  • Samla alla kundservicekanaler i samma helpdesk-software
  • Förenkla samarbetet med dina kollegor med ett helpdesk system
  • Missa inga ärenden med din egen helpdesk
plattform

Sluta använda flera olika systen för din support och helpdesk. Med Kunos helpdesk-sofware får du en total överblick oavsett hur många kanaler du använder. Alla inkommande frågor samlas i samma vy för effektivare och bättre kundservice.

viktor

Ett helpdesk-system för bättre kundservice

Samarbeta bättre inom kundservice med vår helpdesk software. Förenkla arbetet för medarbetare och undvik onödigt dubbeljobb. Du ser tydligt vem som arbetar med vad och vilka ärenden som är obesvarade.  För att se till att du hela tiden håller utlovade svarstider kan du också sätta upp SLAer.

pexels-eren-li-7241619-1

Effektiv support med ett enkelt och användarvänligt helpdesk-system

När du arbetar på ett mer effektivt och strukturerat sätt i din helpdesk kommer också dina kunder att märka det. Med ett helpdesk-system ökar du kvalitet och kortar ner svarstider på grund av den tydliga överblick som du får med Kundos verktyg. Det kommer kunderna märka.

CS-team

En bra helpdesk driver kundnöjdhet och försäljning

 

Vanliga frågor och svar

Vad är ett Helpdesk system?

Vad är ett Helpdesk system?

Ett helpdesksystem är ett verktyg som hjälper dig och dina kollegor att samarbeta effektivt och strukturerat kring inkommande frågor. Systemet gör det möjligt att arbeta flera personer samtidigt utan att tappa kontrollen över flödet. Systemet skapar också möjligheter till statistik och uppföljning.

System för helpdesk kan gå under flera olika namn, exempelvis kundserviceverktyg, ärendehanteringssystem eller supportsystem. Oavsett vilken benämning som används så är ofta behovet och lösningen den samma.

När behöver jag ett Helpdesk system?

När behöver jag ett Helpdesk system?

I många situationer är det vanligt att flera medarbetare samarbetar kring att besvara frågor som kommer in till en gemensam funktionsbrevlåda. Det kan vara en extern kundservice- eller supportfunktion eller en intern funktion som IT-support eller löneavdelningen.

När antalet frågor som kommer in blir fler så ökar också behovet av att kunna samarbeta effektivt. För dessa situationer är ett vanligt e-postprogram inte anpassat för de behov som uppstår. Det blir svårt att följa upp vem som gjort vad och att undvika dubbelarbete. Det blir också svårt att få överblick och statistik samt att kunna placera arbetet effektivt.

Om du känner igen dig helt eller delvis i denna beskrivning är troligen ett helpdesk system lösningen för er!

Vilka kanaler kan jag hantera i ett Helpdesk system?

Vilka kanaler kan jag hantera i ett Helpdesk system?

I ett modernt helpdesksystem kan du hantera flera digitala kanaler i samma verktyg. Oavsett om frågan kommer in via e-post, chatt eller sociala medier kan frågan hanteras på ett liknande sätt i systemet.
Vilka funktioner är viktiga i ett Helpdesk system?

Vilka funktioner är viktiga i ett Helpdesk system?

När du letar efter ett helpdesksystem finns det några funktioner som ofta är extra viktiga. Säkerställa och utvärdera särskilt dessa möjligheter:

  • Det ska gå att arbeta i systemet samtidigt utan att krocka. Detta ska ske på ett effektivt sätt så att alla medarbetare kan arbeta ostört i verktyget.

  • I ett helpdesk system vill du kunna tilldela ärenden till en kollega eller dig själv. Det gör det enkelt att se vem som har ansvar för en fråga som kanske inte kan besvaras direkt.

  • Du vill kunna göra anteckningar på varje fråga/ärende.

  • Ett bra helpdesk system låter dig kategorisera ärenden i flera kategorier och dimensioner. Detta gör det enkelt att i efterhand följa upp vilken typ av ärenden du får in, samt att leta upp äldre frågor av en viss typ.

  • Du vill kunna sätta nivåer för svarstider i ert helpdesk system. Detta kallas ofta för SLA-nivåer (Service Level Agreement) och systemet visar då tydligt om en fråga legat obesvarad för länge. Ni kan också följa upp hur väl ni uppfyller er SLA över tid.

Kan jag få mer information?

Kan jag få mer information?

Vill du få mer information om Kundos system för helpdesk så bokar du enklast en kort demo direkt på vår hemsida. Boka en demo här.

Kom igång med Kundo