Kurs 12/3: Skrivteknik & kundbemötande
Utbildning i skrivteknik och kundbemötande
Läs inlägget event och kurserMed Kundo Knowledge får ni en plats där ni enkelt och smidigt kan publicera guider, information, artiklar och instruktioner. Hjälp era kunder att snabbare hitta svar på sina frågor i er egen kunskapsdatabas.
Guider publiceras i en eller flera kategorier i erkunskapsdatabas och är sökbara via en kraftfull sökfunktion. Ni kan själva skapa synonymer och alternativa sökord för att underlätta för de som besöker er FAQ.
Med en snygg widget på er webbplats får era besökare enkel tillgång tillkunskapsdatabasen och andra alternativa kontaktvägar till kundservice.
Utse innehållsansvariga för er FAQ som får notiser när det är dags att granska och uppdatera innehållet i er kunskapsdatabas.
Kunskapsdatabasen är lika enkel att navigera för såväl medarbetare som besökare. Självklart kan ni anpassa designen så att den passar er.
Ni ser enkelt vilka guider i er kunskapsdatabas som behöver förbättras tack vare feedback från kunderna. Ni kan också koppla på externa statistikverktyg som exempelvis Google Analytics.
Kundo är en molntjänst. Vilket innebär att Kundo sköter alla uppdateringar och utveckling så att ni kan fokusera på innehållet i kunskapsdatabas.
Kunskapsbanken är navet i SKB:s serviceorganisation
"Vi vill att alla ska kunna svara på alla typer av frågor. Därför har kunskapsbanken blivit ett så viktigt verktyg"
- Katarina Sekban Lind
Läs hela berättelsen”Av alla vi tittade på var Kundo helt klart outstanding”
"Vi kände att vi behövde hitta ett sätt att nå ut till flera samtidigt på ett smidigt sätt, samtidigt som vi ville upplevas mer kundvänliga"
- Emma Franzén
Läs hela berättelsenNi skapar snabbt och enkelt en kunskapsdatabas i Kundo. Vi hjälper er med alla steg på vägen och att anpassa kunskapsdatabasen till er grafiska profil. Vi utbildar era medarbetare och visar hur ni tydligt länkar in kunskapsdatabasen på er webbplats.
Kundo Knowledge ger era kundservicemedarbetare ett enkelt verktyg för att snabbt publicera guider och kunskapsartiklar. Ni slipper det ofta omständiga arbetet med att publicera eller uppdatera material på er webbplats. Ni kan formatera guiderna med bilder, videos, rubriker, länkar och allt annat ni kan behöva.
Kunder hittar till er kunskapsdatabas via er webbplats eller via sökningar på Google. En enkel sökfunktion leder kunden till befintliga frågor så att de i många fall inte behöver kontakta er.
Era besökare kan enkelt lämna feedback på om guiden var till hjälp eller inte. Om inte så presenteras automatiskt alternativa kontaktvägar. Ni får statistik över vilka guider som fungerar bra och vilka som kan förbättras.
Utse innehållsansvariga som löpande får påminnelser om att granska det innehåll som de är ansvariga för. Ni säkerställer att er kunskapsdatabas innehåller aktuell och relevant information.
Utbildning i skrivteknik och kundbemötande
Läs inlägget event och kurserFör femte gången har vi på Kundo tagit temperaturen på kundservicebranschen. Den här gången har vi valt att även titta ...
Läs inlägget guider och materialAtt mäta hur kunderna upplever er service är avgörande för att utveckla er kundservice. Nu gör vi detta ännu enklare i Kundo ...
Läs inlägget kundobloggenVi vet att det krävs mer än ett bra verktyg för att leverera kundservice i världsklass. Därför har vi utvecklat vårt erbjudande till att utöver verktyget inkludera allt som behövs för att hjälpa er att lyckas!
För att ni ska få ut maximalt värde av Kundo tilldelas ni en egen Success Manager som hjälper er att lyckas! Utöver hjälp vid uppstart och utbildning av hela ert team finns er Success Manager alltid tillgänglig för att svara på era frågor.
Som komplement till vår produkt anordnar vi tillsammans med våra samarbetspartners kurser i hur ni bäst möter kunden i de digitala kanalerna. Vi har exempelvis kurser för kundservice i chatt och sociala medier.
Vilka är de senaste rönen och trenderna i branschen? Hur arbetar andra? Vi på Kundo jobbar hela tiden hårt för att hjälpa er att ta del av allt spännande som händer i kundservicebranschen. Vi ger er råd, kunskap och inspiration.
Kundo samlar alla era kundservicekanaler i ett och samma verktyg. Här har ni full koll på allt som skrivs till er, och kan enkelt svara i alla kanaler. Läs mer om våra olika moduler, och välj de som passar er bäst!