1 MIN LÄSNING

GDPR-säker chatt för kundservice

2020-02-11 Björn Lilja
 
 

Kundo Chat uppfyller alla krav på datalagring, avtal och säkerhet enligt GDPR. Vi är en svensk leverantör med datalagring inom EU. I ert avtal med oss ingår alltid ett personuppgiftsbiträdesavtal (PuB-avtal) enligt GDPR som även kan anpassas separat till era behov.

GDPR: Vad är viktigt att tänka på innan ni köper in en chatt?

  • Säkerställ att leverantören lagrar data inom EU.
  • Säkerställ att leverantören har ett PuB-avtal som ni ingår när ni köper in er chatt
  • Fråga så att leverantören har PuB-avtal med sina underbiträden. Begär ut dessa vid behov!
  • Ger chatten möjlighet att berätta för användarna hur deras personuppgifter hanteras och kan man godkänna en policy för GDPR?
  • Kan information gallras automatiskt för att säkerställa att personuppgifter inte lagras för länge?

Vid uppstarten av Kundo Chat hjälper vi er med inställningar för gallring i er chatt som säkerställer att ni inte lagrar personuppgifter i chatten längre än vad ni kommit överens om med era användare.

Läs mer om vår GDPR-säkrade chatt för kundservice och kunddialog här

Läs mer om hur vi arbetar med GDPR i vår chatt och övriga verktyg för kundservice.

Har du frågor? Tveka inte att kontakta oss för att få svar eller boka en demo.

Kundo erbjuder en modern, enkel och heltäckande lösning för digitalt kundmöte med stöd för chatt, ärendehantering av er mail och sociala medier, FAQ, kunskapsbank och frågeforum.

 
 
 
2020-02-11 Björn Lilja
 
 
 

Prenumerera på vårt nyhetsbrev för tips, inspiration och nyheter kring kundservice!