Vilket är det bästa ärendehanteringssystemet?
Med ett ärendehanteringssystem för kundservice får kundserviceteamet de bästa förutsättningarna för att smidigt kunna ...
Läs inlägget bloggBra kundsupport skapar lojalitet, merförsäljning och billig marknadsföring. Här förklarar vi vikten av en bra kundupplevelse och hjälper dig i valet av rätt verktyg för er kundsupport.
Med grundläggande kundsupport hjälper ni era kunder med deras frågor eller problem. Man kan säga att den minsta möjliga ambitionen handlar om att göra det möjligt för era kunder att fortsätta använda er produkt eller tjänst.
Riktigt bra kundsupport är däremot något helt annat och där ligger också ribban betydligt högre. Bra kundsupport löser inte bara kundens problem, utan gör det på ett sätt som gör kundare mer nöjd än de var innan. Bra kundsupport skapar ökad lojalitet, driver merförsäljning och ger er gratis marknadsföring när era kunder talar väl om sin upplevelse. Det är hit vi vill sträva!
Flera förändringar de senaste 20 åren har successivt gjort att det nu är viktigare än någonsin att ta hand om sina kunder och leverera bra kundsupport. Det gäller oavsett vilken typ av verksamhet och bransch du arbetar i. Några av de viktigaste förändringarna är:
Dessa förändringar berör alltså inte bara privata verksamheter. Även myndigheter, kommuner och ideella verksamheter får högre krav och förväntningar på sig.
Er kundsupport är ett av flera viktiga områden som påverkar kundens bild av er. Försäljningen och själva upplevelsen av produkten är förstås viktigt, men upplevelsen vi som kunder har även efter köpet blir allt mer avgörande för lojalitet och merförsäljning. Här är snabb, lyhörd och kompetens kundsupport en mycket viktig pusselbit.
Kundsupport kan se olika ut beroende på din verksamhet och relationen till den som behöver support. Kunden kan vara antingen en köpare av era produkt och tjänster eller en intern kund eller intressent i en större organisation.
Gemensamt för dessa situationer är dock att utmaningarna liknar varandra när antalet frågor till er kundsupport ökar. Tecken på att ni behöver ett professionellt system för er kundsupport kan exempelvis vara:
I ett robust och modernt verktyg för kundsupport ska du kunna:
Vill du lära dig mer om hur ett verktyg för kundsupport fungerar och vilken nytta ni får ut? Ta gärna kontakt med oss och boka en demo!
Med ett ärendehanteringssystem för kundservice får kundserviceteamet de bästa förutsättningarna för att smidigt kunna ...
Läs inlägget bloggKänner ditt kundserviceteam sig psykologiskt trygga? Är det okej att ta upp svåra frågor och lyssnar man och agerar på ...
Läs inlägget bloggKundos Employee Net Promotor Score (eNPS) landar i år på 62. Vilket är ett enastående resultat enligt Jonatan Larsson som är ...
Läs inlägget blogg