Fyra nya funktioner för att göra be om hjälp ännu bättre

Emil Stenström

Emil Stenström

Vi har fått väldigt bra feedback på lanseringen av den nya versionen av be om hjälp-funktionen. Nu kommer ytterligare förbättringar i be om hjälp för att göra den ännu enklare att jobba med.

För att påminna: Be om hjälp-funktionen används för att starta en sidokonversation i Kundo, som handlar om ett specifikt ärende. Det används när en extern part behöver kontaktas, t.ex. en distributör, ekonomiavdelning, eller researrangör, för att kunna lösa ett ärende. Be om hjälp gör det möjligt att hålla ihop kundens fråga i Kundo med den sidokonversationen, så att inget faller mellan stolarna.

Här kommer en kort sammanfattning av fyra nya funktioner som vi släppt nyligen, för att göra be om hjälp ännu mer användbar.

Adressbok

När man skickar mail så har det länge funnits en adressbok, som gör att man slipper skriva in nya mailadresser om och om igen. Alla kunder som mailar in till kundservice läggs automatiskt till i den delade adressboken, och efter 30 dagar försvinner adresserna om de inte används. Det gör att adressboken automatiskt hålls uppdaterad, utan att en massa manuellt jobb behöver göras.

Nu finns denna adressbok även tillgänglig i Be om hjälp-funktionen, vilket gör att man inte behöver komma ihåg adresser där heller, och snabbt kan få iväg sitt mail.

Bifogade filer och bilder

Ett annat vanligt önskemål som kom tidigt var möjligheten att hantera filer i konversationer med de man ber om hjälp med. Det kan vara en kund som skickar med ett foto som beskriver ett problem, eller att det går snabbare för den man ber om hjälp att skicka med en PDF-blankett som svar, än att formulera sig i text.

Nu är det möjligt att bifoga filer och bilder i frågan, och att få svar i form av filer och bilder. Allt fungerar lika smidigt som våra användare är vana vid från andra delar av produkten: Klicka på gemet för att lägga till en fil, eller bilden för att infoga en bild.

Snabbknapp för att vidarebefordra kundens filer

En ännu snabbare genväg vi har lagt till är om du vill skicka vidare filer som en kund har skickat in. Klicka helt enkelt på gemet med en pil direkt under skrivrutan, så kan du välja från bifogade filer som nämnts i konversationen till vänster. Alla bifogade filer i hela konversationen dyker upp, så du behöver inte leta runt bland olika mail.

Gemet dyker bara upp om konversationen har en bilaga, allt för att inte röra till i gränssnittet när det inte behövs.

Avsändaradressen från inkorgen

När man använder be om hjälp så skickas ett mail från Kundo till den man ber om hjälp från. Innan denna ändring så skickades mailet från en Kundo-adress, och när svaret kom in la vi in det på rätt ställe, kopplat till rätt konversation.

Vi har ändrat så att inkorgarnas från-adress används istället, så att mottagaren kan känna igen mailadressen enklare, och inte behöva fundera över vad Kundo är för något. Denna ändring kräver inte att ni gör något, och fungerar automatiskt när ni skickar ett mail från en inkorg.

Flera önskemål?

Är det något som hindrar er organisation från att använda be om hjälp för att effektivisera kommunikationen som behövs för att lösa ett ärende? Hör av er till oss, via er Success Manager eller customer@kundo.semed feedback så tar vi med det i utvecklingen av funktionen framåt!