4

Nyheter i Kundo - april till juni

2020-08-18 Ylva Espling
 
 

Vi vidareutvecklar Kundo hela tiden och nu är det dags att sammanfatta de viktigaste förbättringarna från april till juni 2020. 

Styr upp taggarna

Taggar är viktiga för att kunna förstå bättre vilken typ av frågor ni får in. I förlängningen kan det hjälpa er att minska frågor av en viss typ och frigöra tid för andra frågor.

I Kundo kan alla redaktörer skapa nya taggar. Vi har förstått att det ibland kan ställa till problem. Antalet taggar kan snabbt öka och tid behöver läggas på att ordna upp taggarna i efterhand. Därför har vi nu infört möjligheten att fördefiniera taggar i Kundo Forum, Kundo Mail och Kundo Chat. 

Vi har också gjort det enklare att tagga avsutade chattar i Kundo Chat. Chattfönstret ligger nu kvar när en chatt har avslutats. Där dyker det upp en länk för att nå chatthistoriken i Senaste aktivitet där det bland annat är möjligt att tagga chatten. 

Små men viktiga förbättringar för den som arbetar mycket i Kundo

Vi gör kontinuerligt små förbättringar för att göra vardagen för våra redaktörer trevligare och effektivare: 

  • När en redaktör behöver hjälp av en kollega för att svara och använder sig av funktion Be om hjälp är det nu enklare att se när det har kommit ett svar från kollegan. Konversationen hamnar automatiskt under Högsta prio i Dashboarden och det finns också en liten ikon som visar att det finns ett nytt svar. 
  • I Kundo Mail finns det nu möjligheten att klistra in adresslistor från Excel/OpenOffice/Numbers/Google sheets. Bra för de som ofta har behov av att skicka e-post till flera.
  • På Facebook händer det ofta att de flesta kommentarer på ett inlägg inte är något som kundtjänst behöver besvara. Nu går det därför att markera alla kommentarer i ett inlägg som Kräver ej svar på en gång i Kundo Social.
  • Vi har ansökt och blivit antagna till ett beta-program hos Facebook som gör att det nu går att svara på Messenger-meddelanden i Kundo Social upp till 7 dagar efter att det kommit in. Facebooks begränsning är annars 24 timmar, vilket ibland ställde till det när meddelanden kom in under helgen då kundtjänst kanske inte var bemannat. 

Förbättringar i Kundos statistik

Det finns nu ännu större möjligheter att följa upp ert användande av Kundo: 

  • Redan tidigare har det gått att exportera den mesta statistiken till Excel för att arbeta vidare med den där. Nu går det också att exportera statistik för vad era olika redaktörer gjort i Kundo. 
  • I de grafer i statistiken där antal konversationer för olika era olika kanaler visas, är det nu möjligt att visa  "totalt antal konversationer". Det är extra användbart för er som har många olika kanaler i Kundo. 
  • Statistikens startsida har fått ett nytt uppdaterat utseende som vi hoppas ska göra det enklare att hitta just den information du letar efter.
  • På statistikens startsida finns nu möjlighet att jämföra mätetalen från en period jämfört med en tidigare period. Till exempel kan ni se hur sommaren detta år har sett ut jämfört med sommaren 2019. Jämförelsen visas som trendpilar och procentuell ökning/minskning.  

kundo_forum_active Kundo Forum: Ny statistik

Vi har lanserat flera förbättringar i statistiken för Kundo Forum för att det ska bli enklare för er att följa vad forumet bidrar med i er verksamhet. 

  • En ny graf för Sidvisningar per svar påsidan Sidvisningar. Den ger en förståelse för forumets räckvidd och effektivitet genom att visa hur många sidvisningar ni har i forumet i förhållande till det arbete ni lägger ner. 
  • I grafen Nya konversationer från kunder går det nu också att visa antalet sidvisningar för ett forum. På detta sätt kan ni till exempel enkelt jämföra antalet sidvisningar med hur många frågor ni får in i er inkorg.

kundo_forum_active Kundo FOrum: Forumbesökarna kan hitta svar och ställa frågor enklare

Vi har gjort det enklare både att skicka in en fråga och att hitta svar på sin fråga i Kundo Forum. Det sparar tid för er, samtidigt som fler av de som besöker ert forum kan få hjälp. 

kundo_forum_active Kundo Forum: 100% tillgängligt

Kundo Forum med standardutseende uppfyller nu de tekniskt verifierbara kraven i WCAG AA till 100%. 

kundo_chat_active Kundo Chat: Chattassistenten ger era besökare snabbare svar

Vi har lanserat Chattassistenten som guidar era kunder till rätt svar så fort de vill chatta med er. Den kombinerar chattens tillgänglighet med innehåll från ett frågeforum eller kunskapsbank och ger ett bemötande som är både effektivt och personligt.  

kundo_chat_active Kundo Chat: Visa ALLTID chattknappen

Nu finns möjligheten att skicka kunderna till en annan kanal när ingen redaktör är tillgängligt i chatten. Det kan ni göra genom att ha en chattknapp som alltid ligger kvar på samma plats som en tydlig väg in för att kontakta kundservice. När ingen redaktör är tillgänglig kan välja att informera om andra kontaktvägar, låta era besökare hitta svar själva genom Chattasistenten eller göra det enkelt för dom att skicka sin fråga via e-post till er istället. 

kundo_chat_active KUNDO Chat: Integrera med en chat-bot

Det är nu möjligt att integrera Kundo Chat med en extern chat-bot genom att chatten kan överföras från chat-boten till en redaktör i Kundo. 

 

 
 
 
2020-08-18 Ylva Espling
 
 
 

Prenumerera på vårt nyhetsbrev för tips, inspiration och nyheter kring kundservice!