1 MIN LÄSNING

Kundos chattassistent - effektiviserar kunddialogen även i chatten

 
2020-04-23 Björn Lilja
 
 

Chattassitenten guidar era kunder till rätt svar så fort de vill chatta med er. Genom att kombinera chattens tillgänglighet med innehåll från ett frågeforum eller kunskapsbank skapar chattassistenten rätt balans mellan effektivisering och ett personligt bemötande i kundservice. En bättre kundupplevelse och ofta ett billigare alternativ jämfört med en chatbot!

Både kunder och kundservice efterfrågar den snabbhet och tillgänglighet som kundservice via chatt erbjuder. Men chatt, precis som telefoni, kan också vara en resurskrävande kanal. Idag försöker många organisationer lösa den här utmaningen med hjälp av en chatbot.

Men en chatbot har fortfarande många tekniska utmaningar och är både dyrt och resurskrävande att införa. Det finns också många fall där kundupplevelsen inte alls blir bra i de fall där botten inte kan svara på kundens fråga.

För Kundo är det viktigt att uppnå effektivitet utan att offra kundupplevelsen. Därför har vi kopplat ihop våra populära produkter så att all kunskap i ert frågeforum eller kunskapsbank nu direkt finns tillgänglig när kunden vill chatta med er. Kundos chattassistent låter er dra nytta av det bästa från två världar - er chatt finns enkelt tillgänglig på hemsidan och den söker samtidigt svar i forum och kunskapsbank så fort kunden börjar skriva sin fråga till er.

I den här videon kan du se hur chattassistenen fungerar:

 

Har du redan Kundo Chat tillsammans med antingen Kundo Forum eller Kundo Knowledge kommer du igång med bara några klick. Ta kontakt med din Success Manager!

Vill du veta mer om chattassistenten eller våra övriga produkter? Kontakta oss för en demo!

 

 
 
 
2020-04-23 Björn Lilja
 
 
 

Prenumerera på vårt nyhetsbrev för tips, inspiration och nyheter kring kundservice!