Nyheter i Kundo - april till juni

Ylva Espling

Ylva Espling

Dags att se tillbaka på ett spännande andra kvartal 2021. Här är vad som har hänt i Kundo under april till juni! 

Help center

Anteckningar blir kommentarer

Länka till guider i en kunskapsbank från Kundo Mail

Ta det viktigaste först - ändra prioritet

Förbättrad mobilupplevelse för Kundo Chat

Se vem som gjort vad

Behörigheter - styr vem som får se vad

Små men viktiga förbättringar i Kundo

Help center

Med Kundo Help centerkan ni samla en kunskapsbank för self service och kontaktinformation för alla andra kundservicekanaler på en och samma sida, integrerad på er webbplats. Kundservice kan då enkelt uppdatera informationen vid behov, utan att behöva involvera andra. 

Anteckningar blir kommentarer

För att göra det enklare för er att samarbeta och kommunicera i Kundo har vi ersatt den tidigare funktionen Anteckningar med Kommentarer. För varje kommentar går det att se vem som skrivit den och när - tillsammans bildar de en kommunikationshistorik för ärendet. 

Länka till guider i en kunskapsbank från Kundo Mail

Använder ni både Kundo Knowledge och Kundo Mail? Ni kan nu minska svarstiden genom att använda återanvända den kunskap som ni byggt upp i er kunskapsbank genom att enkelt länka till en guide när ni svarar på ett mail. 

Ta det viktigaste först - ändra prioritet

Prioritet på en konversation har tidigare endast kunnat styras av automatiska regler. Men nu är det möjligt att manuellt ändra prioritet på t ex ett mail eller foruminlägg som ligger i Obesvarat. Konversationer med högst prioritet hamnar längst upp. På det sättet kan ni säkerställa att ni alltid arbetar på det viktigaste först! 

Förbättrad mobilupplevelse för Kundo Chat

För många av våra kunder chattar en stor del av deras besökare i mobil. Vi har nu gjort det enklare och bättre att chatta i mobilen genom att: 

  • Chatt-rutan tar upp hela mobilskärmen och mer av chatten syns därför samtidigt. 
  • Chatt-knappen anpassar sig i storlek och blir mindre när besökaren scrollar ner på sidan. Det är då mindre risk att den döljer viktig information på er webbplats.

Se vem som har gjort vad

Ibland är det viktigt att kunna gå tillbaka och se vad som har hänt med ett ärende i Kundo. Vi har nu börjat bygga en händelselogg där ni kan se historiken för varje konversation. Till att börja med visas: 

  • När någon klickat på "Kräver ej svar" 
  • När någon valt att ett ärende ska följas upp
  • När någon ändrat prioritet

Detta är bara början - händelseloggen kommer att kompletteras med fler händelser. 

Behörigheter - styr vem som får se vad 

Det går nu att bestämma vem som ska ha tillgång till vad i Kundo.  Styr vilka som ska få ändra inställningar för kontot och för era kanaler och vilka som ska få se statistiken. 


Små men viktiga förbättringar i Kundo

  • Det går nu att flytta mail mellan inkorgar oavsett om de har besvarats eller inte. 
  • Det har blivit enklare att klistra in e-postadresser när en skriver ett mail. 
  • Det är nu enklare att göra de tekniska inställningar som behövs för att komma i gång att använda Kundo Mail. 
  • Det är nu lättare att se vilken kanal en viss konversation hör till. 
  • Det är nu enklare att arbeta med långa mail. Vi har förbättrat hur historiken i ett mail fälls ihop så att det är lättare att hitta det som är nytt i mailet. 
  • Vi har gjort flera små visuella förändringar i Kundos Dashboard för att göra användarupplevelsen mer modern och enhetlig. Mer kommer den närmaste tiden! 
  • Det finns nu länkar till denna blogg med produktnyheter, samt till vår kunskapsbank för att kunna få hjälp och support i menyn inne i Kundo. 
  • Det går nu att se alla inloggningsförsök (både lyckade och misslyckade) i Kundo i en accesslogg.