Kundo integrerar samtalsloggen med Telia-ägda Phonero
Nu tar vi nästa steg i vårt telefoni-erbjudande genom att integrera med en av Nordens största...
Dags att sammanfatta vilka förbättringar som vi gjort under juli till september 2020, för att göra Kundo ännu bättre!
Ibland är det effektivare att säga något med en emoji än med ord. Kundo har länge haft stöd för emojis, men det har inte alltid varit enkelt att lägga in dem från en dator. Nu finns en ny knapp för att enkelt infoga emojis i i Kundo Forum, Kundo Mail, Kundo Chat och Kundo Social.
Som alltid så fortsätter vi att finslipa så att Kundo blir ett så bra och effektivt arbetsredskap som möjligt. Här är några av de saker vi gjort under juli till september:
Det är nu möjligt att se när ett färdigt svar senast användes. På det sättet kan ni hålla koll på färdiga svar som inte använts på länge. Kanske de behöver uppdateras eller tas bort? Färdiga svar finns i Kundo Chat, Kundo Forum och Kundo Mail.
När nya inlägg eller e-postmeddelanden kommer in i Kundo kan automatiska regler köras. För att göra det enklare att sätta upp automatiska regler går det nu att lägga till flera effekter på samma regel. Då kan ni med en och samma regel till exempel både tagga ett inlägg och tilldela det till en specifik redaktör.
När vi ändå ändrade på automatiska regler passade vi också på att göra översikten över vilka regler som gör vad lite tydligare.
Automatiska regler finns i Kundo Mail och Kundo Forum.
Taggrupper används flitigt att många av våra kunder för att strukturera upp taggningen. En grupp taggar kan t ex handla om vad ärendet handlar om och en annan vilken typ av ärende det är. För att det ska bli lättare för redaktörer att välja taggar från olika grupper visas nu taggarna grupperade efter taggrupp när man väljer eller söker efter taggar.
Forumet är en fantastisk kanal för att svara på en generell fråga en gång och nå många. Men vi vet också att ibland får våra kunder in privata ärenden som kanske skulle varit bättre att hantera via e-post. För er som använder både Kundo Forum och Kundo Mail går det nu enkelt förflytta konversationen dit den hör hemma, genom att Svara via mail på ett foruminlägg.
För att förenkla för er att hålla forumet up-to-date finns det nu möjlighet att exportera ut sidvisningar för alla inlägg i forumet från statistiken. Då kan ni se vilka foruminlägg som har få eller inga sidvisningar och som kanske är kandidater att ta bort.
Vi har gjort det lite enklare att anpassa forumet till er verksamhet genom att ni nu kan skapa och ändra kategorier i Forum själva. Ni kan också anpassa fler texter i forumet så att ni kan använda den terminologi som era besökare känner igen sig i.
Använder ni både Kundo Mail och Kundo Forum? Nu är det enklare att använda all kunskap som byggts upp i forumet när ni svarar på frågor i Kundo Mail. Koppla ihop forumet och inkorgen i inställningarna för inkorgen. Sen är det enkelt att infoga en länk till ett foruminlägg i ett e-postmeddelande.
I tider med mycket hemarbete har det blivit ännu viktigare att förstå vad kollegorna gör fast man kanske inte jobbar från samma kontor. Nu har vi gjort det enkelt att se vilka redaktörer som är tillgängliga i chatten.
Vi vet att det är lätt hänt att missa att sätta sig till Upptagen i Kundo Chat om en lämnar skrivbordet för att göra något annat. Risken är då att många som försöker chatta med er inte får svar. Därför har vi nu sett till att redaktören loggas ut automatiskt om den råkar missa en chatt.
För er som har specifika öppettider i chatten kan ni som komplement också ställa in en tid när alla redaktörer ska sättas som upptagna i chatten automatiskt. Redaktörerna kan efter detta klockslag i lugn och ro avsluta chattarna som de redan påbörjat, men inga nya chattar kommer in.
Nu finns vår användbara funktion Be om hjälp även i Kundo Social. Via den kan redaktören skicka iväg frågor till andra i organisationen, och få in svaren kopplade till det specifika ärendet. Enkelt och smidigt för både redaktörer och experter inom organisationen.
Nu behöver inte längre besökarna lämna er webbplats för att läsa i kunskapsbanken. Ni kan nu integrera den så att den känns som en del av er webbplats. Inte bara blir det en bättre upplevelse för era besökare, det kan också driva trafik till er webbplats!
Det går nu att byta typsnitt i kunskapsbanken. Det är extra användbart om ni väljer att integrera kunskapsbanken på er webbplats.
I Kundo Knowledge finns möjlighet att använda ett kontaktformulär för att besökarna smidigt ska kunna skicka e-post till er. Om ni har behov av att samla in extra information från era besökare finns nu möjligheten att lägga till extra fält i kontaktformuläret. Kontakta er customer success manager eller Kundos support för att få hjälp med detta.
Nu tar vi nästa steg i vårt telefoni-erbjudande genom att integrera med en av Nordens största...
Nedan finner du några av de produktförbättringar som släpptes i Kundo under 2022 års sista kvartal!
Nu kan ni använda kunskapsbankens startsida som en ingång till alla era kanaler, inklusive forumet.