Nyheter i Kundo - oktober till december

Jimmy Risberg

Jimmy Risberg

Nedan finner du några av de produktförbättringar som släpptes i Kundo under 2022 års sista kvartal! 

Kundnöjdhetsundersökning i chatt och mail
För att få insikter i hur era kunder upplever den hjälp och service de får i chatten och via mail kan du nu lägga till en automatisk uppföljning när ärendet har avslutats. Undersökningen består av en betygsfråga samt en fritextfråga där kunden har möjlighet att komplettera betyget med mer utförlig feedback. Du får en rapport skickad till dig varje vecka eller månad med en sammanställning både för hela kundsupport-teamet, men också för de enskilda medarbetarna. 

Vill du komma igång med kundnöjdhetsundersökningarna? I så fall är du varmt välkommen att boka ett demo!

Integration mot Telia/Phonero
Ni som använder Phonero eller Telia Smart Connect kan integrera samtalsloggen i Kundo så att den automatiskt öppnas när ni svarar på ett samtal. Det gör att ni smidigt kan anteckna vad samtalet handlar om för uppföljning senare - eller så räcker det för er att tagga upp ärendet för att få statistik om vad samtalen faktiskt handlar om.

Läs mer om integrationen här eller se videon nedan


Aviseringar

Numera får du aviseringar i Kundo när du har ett nytt ärende tilldelat till dig eller när någon nämnt dig i en kommentar. Det gör att behovet av mailnotiser i stor utsträckning försvinner då du får dessa aviseringar direkt i Kundo istället. Fler händelser planeras för framtiden!

Större bilagor med Office 365
Vi har tidigare berättat om vår integration med Microsoft 365 så att ni kan använda er egen mail-lösning för att hantera både inkommande och utgående mail i Kundo och att ni även själva kan ställa in den maximala storleken på bilagor vilket vi vet har efterfrågats av många!  Numera slipper du dessutom be oss om hjälp för att sätta upp detta och ni kan göra det själv - direkt i Kundo! 

Läs mer om Microsoft 365-integrationen
Lär er hur ni sätter upp integrationen för utgående mail

Automatiskt uppdaterad dashboard
Du har tidigare behövt klicka på en knapp för att uppdatera listan över ärenden men kan nu glädjas åt att dashboarden numera uppdateras automatiskt vid nya händelser. Vi pausar uppdateringen när du t.ex. hanterar flera ärenden eller använder filtrering så du kan jobba ostört!

Filter för ärenden vars svarstid har passerat
Det är enkelt att ställa in förväntade svarstider för mail- och forumärenden. D.v.s. den interna målsättning ni har satt upp när det handlar om hur snabbt ni ska återkoppla till era kunder. Nu kan ni filtrera i dashboarden för att visa de ärenden vars svarstid har passerat. 

Lättare att nå och administrera information i kundkortet
På kundkortet syns kundens namn, mailadress och telefonnummer om detta blivit ifyllt. Du kan även se tidigare konversationer och ärenden du haft med kunden i kronologisk ordning. Nu är det ännu lättare att nå dit, vilket du gör genom ett klick på avsändarens namn i t.ex. ett mailärende.

Förbättringar för hantering av tvåfaktorsautentisering och borttagning av användare
Om någon av era kollegor har problem med sin tvåfaktors-autentisering och därmed inte kan logga in kan ni hjälpa till genom att nollställa tvåfaktors-autentiseringen. Det gör att din kollega kan sätta upp det igen precis som vanligt!  Vi har också gjort det enklare att ta bort en användare helt från Kundo vilket du gör genom att klicka på papperskorgen.

Här kan du läsa mer om hur du aktiverar tvåfaktorsautentisering i Kundo

Ämne i kontaktformulär för kunskapsbanken och Help Center
När du får in ett meddelande från kontaktformuläret i kunskapsbanken så har det varit svårt att sortera bland dessa i ärendelistan. Numera kan du ställa in så att ämnesraden i ärendet som kommer in genom kunskapsbanken även inkluderar den rubrik avsändarens angivit!