Hög kundnöjdhet när Kundo summerar 2020

Gustav Tranback

Gustav Tranback

”Ett hjälpsamt företag som vill kunderna väl”. Det är bara ett av många positiva svar vi fått på våra regelbundna NPS-undersökningar. Under 2020 svarade över hälften 9 och 10 på en tiogradig skala på frågan ”Hur troligt är det att du skulle rekommendera Kundo till en vän eller kollega?”. Det är något som vi på Kundo känner oss väldigt stolta och glada över!

Net Promoter Score tillhör idag ett av de vanligaste mätetalen när det kommer till att mäta kundnöjdhet. Kortfattat går metoden ut på att fråga kunder hur troligt det är att de skulle rekommendera en produkt eller tjänst till en kollega eller vän. Kunden svarar sedan genom att märka ut sitt svar på en tiogradig skala. Utifrån svaren räknas sedan en poäng mellan -100 och 100 ut där alla poäng över 0 tyder på att kunderna är mer lojala än illojala.

På Kundo strävar vi hela tiden mot att leverera en produkt som upplevs som så enkel och smidig produkt som möjligt. Vi vill också leverera service och stöd till våra kunder långt över det förväntade. Att just enkelhet och service uppmärksammas i så många av våra feedback-svar gör oss därför otroligt glada. Vi ser det också som en bekräftelse på att vi lyckas med det vi strävar efter!.

Här är några av svaren som gjorde oss riktigt stolta under 2020.

”Enkelt, smidigt verktyg och fin kontakt med er som arbetar på Kundo.” - Tanja Adell, SF Studios

"Lättarbetade verktyg som passar de flesta företag och organisationer. Samt att Kundo lever som dom lär genom att ha UTMÄRKT kundservice och support till oss kunder!” - Elisabeth Bäckström, Björn Lundén

”Proffsigt inför samarbetet, proffsigt under implementationen och en synnerligen engagerad och proffsig Customer Success Manager.” - Staffan Johansson, Euro Accident

”Ett mycket bra och smidigt kundtjänstverktyg med de funktioner som behövs för ett bra kundbemötande och för bra arbete i arbetslaget. Du får snabb hjälp och service av Kundos support och många möjligheter att gå kurser som arrangeras av Kundo.” - Anna Öhrström, Vätternrundan

”Så användbart och användarvänligt verktyg. Har jobbat i det i många år nu och det som redan från början var bra blir bara bättre och bättre.

Toppbetyg även i kontakterna med er, alltid snabba, trevliga och hjälpsamma!” - Anna Ivarsson, Jordbruksverket

Vill du läsa mer om NPS och hur ni kan mäta kundnöjdhet? Ladda då ner vår mätguide:

New call-to-action