Nyheter i Kundo - april till juni

Jimmy Risberg

Jimmy Risberg

Sommaren är här med härligt solsken och värme! Vad är då bättre än att ta en läspaus och svalka sig med lite av det vi förbättrat i Kundo under årets andra kvartal?

Förbättringar i Be om hjälp 
Be om hjälp är en av våra mest uppskattade funktioner och förtjänar att utvecklas därefter. Vi har därför gjort en hel del uppdateringar som gör det lättare för er att kommunicera med personer som inte är användare i Kundo. 

De förbättringar vi gjort är: 

  • En konversationsvy som ger er en bättre överblick när ni har dialoger igång med flera personer parallellt 
  • Personen som tar emot er fråga kan svara direkt i mailet utan att behöva klicka på en länk som tar denne till ett formulär
  • Bifogade filer och bilder i de svar ni tar emot kommer in i Kundo
Fler förbättringar på det här området är på gång, så håll utkik här i bloggen och i våra nyhetsbrev!


Boka demoeller läs mer om Be om hjälp i Kundo

Tagga in kollegor i kommentarer
Nu kan du som använder våra redaktörsverktyg tagga personer i kommentarsfältet! Det ökar samarbetsmöjligheterna i Kundo och gör det lättare för er att göra noteringar och att ‘pinga’ in varandra i diskussioner där det behövs. Den som blivit omnämnd i en kommentar får ett mail med en länk till ärendet.

Integration med Artvise
Vi har byggt integrationer med Artvise som används på två olika sätt. Dels en kommun som genom integrationen skapar upp så kallade “case” i Artvise när ett forum-ärende från medborgarna kommer in i Kundo. De beslutar då om de själva ska posta frågan i forumet eller inte.

En myndighet använder istället integrationen i sin diarieföring så att ett diarienummer skapas upp i Artvise när ett ärende kommer in i Kundo.  

Använder du Artvise idag och är intresserad av att höra mer om hur vi kan hjälpa er med en integration är du varmt välkommen att kontakta oss!

Boka demoeller läs mer om Artvise-integrationen

Integration med Emarsys 
En annan integration vi gjort är för en kund inom e-handel som använder Emarsys. De får nu samlad kunddata från Kundo och Emarsys inne i Kundo så att de får en helhetsbild över tidigare kontakter med kunden. 

Använder du Emarsys idag och är intresserad av att höra mer om hur vi kan hjälpa er med en integration är du varmt välkommen att kontakta oss!

Boka demoeller läs mer mer om Emarsys-integrationen

Instagram-kommentarer
Nu får ni in era Instagram-poster i Kundo så fort någon kommenterar på posten. Det innebär att ni som kundservice-experter kan äga de frågor som ni är bäst lämpade att svara på och att ni får en heltäckande bild över alla era kanaler i Kundo! 

Boka demoeller läs mer om Instagram i Kundo

Förbättrad statistik och aktivitetsrapporter
Under våren strukturerade vi om statistikens förstasida och valde då att presentera den mest relevanta datan tydligare. Vi gjorde även om designen och la till så kallad asynkron laddning vilket innebär att du som användare inte behöver vänta på att all statistik ska läsas in innan du kan ta del av värdefull data.

Dessutom kan du nu ta emot samlade aktivitetsrapporter för alla kontaktvägar snarare än att få en rapport per kontaktväg. Inställningen gör du genom att klicka på ditt namn uppe i högra hörnet och sedan Notiser.  

Använda egen mailserver för utgående mail
Vi har nu möjliggjort att ni kan använda er egen mailserver för utgående mail i Kundo! I dagsläget stödjer vi både Microsoft O365 och SMTP, utöver möjligheten att Kundo levererar era mail. Med detta kan företag som vill ha en högre nivå av kontroll på sina mailleveranser, eller av policyskäl, välja att hantera mail efter eget önskemål i Kundo. På sikt kommer detta även möjliggöra höjda maxgränser för storlek på utgående mail.

Förbättringar på compliance-området
Under kvartalet har vi arbetat med att stärka det redan starka skyddet av personuppgifter i Kundo ytterligare. Bland annat genom att tillåta anonyma frågor i forumet men också genom att ni nu även kan välja att inte tillåta inlägg med känslig text. Inställningen hittar ni under ‘Formulär för nya inlägg’ och den gör två saker:

  • Ett felmeddelande dyker upp om man försöker posta ett inlägg/kommentar med känslig text t.ex. personnummer eller e-postadress 
  • Dels visas en varning som inte går att klicka bort utan att först ta bort de känsliga uppgifterna
Som standard har vi satt personnummer och e-postadresser som känsliga uppgifter, men ni kan med hjälp av oss ställa in andra uppgifter som anses känsliga såsom t.ex. specifikt formaterade kundnummer, ordernummer eller dylikt.