Nyheter i Kundo - januari till mars

Ylva Espling

Ylva Espling

Dags att sammanfatta allt nytt som hänt i Kundos produkter under det första kvartalet 2020.

"Be om hjälp" gör det enklare att samarbeta om ett svar

Vi lanserade i början av året Den nya funktionen Be om hjälp som finns tillgänglig i Kundo Mail och Kundo Forum.  Perfekt när du behöver ta hjälp av en kollega eller en expert på ett visst ämne, för att kunna svara en användare. Du hittar den nya funktionen i redaktörsverktygen. 

Små men viktiga förbättringar för den som jobbar mycket i Kundo

Vi har gjort ett gäng små förbättringar som vi hoppas underlättar för dig som redaktör i Kundo: 

  • Du kan lägga till ett färdigt svar utan ett enda klick genom att använda kortkommando Ctrl+E eller Command+E. Om du glömmer bort vad kortkommandot är så ser du det när du håller muspekaren över ikonen. 
  • Om du håller muspekaren över ett färdigt svar ser du hela svaret. Då blir det lättare att välja rätt! 
  • Ibland i Kundo öppnas ett fönster som lägger sig ovanpå det övriga innehållet. Alla dessa fönster går nu att stänga genom att använda tangenten Esc
  • Menyerna som dyker upp när du klickar på kugghjulet för ett inlägg eller mail har gjorts om och förbättrats.

Förbättringar i Kundos statistik

Vi har gjort flera förändringar för att ni ska kunna följa upp ert användande av Kundo ännu bättre!

kundo_forum_active Kundo Forum: Ändra datum och redaktör för foruminlägg

Ett gammalt foruminlägg behöver nödvändigtvis inte vara irrelevant, men ibland kan det upplevas så när datumet är långt bak i tiden. Nu kan du uppdatera datumet till dagens datum genom att klicka i Uppdatera datum när du redigerar ett inlägg.

Du kan också flytta ett inlägg till en annan redaktör,  t.ex. när den slutar eller när ni vill flytta ett inlägg till den generiska redaktören. 


icon_knowledge_round_plate@2xKundo Knowledge: Under-kategorier och ny design

I Kundo Knowledge är det nu lättare att på ett överskådligt sätt presentera en större mängd information med hjälp av underkategorier.  Kunskapsbaserna har också fått en uppdaterad design för besökarna. 

icon_knowledge_round_plate@2xKundo Knowledge: Filtrera guider på innehållsansvarig

Vi har gjort förbättringar så att du enklare kan hitta guider som du eller någon annan person är innehållsansvarig för. Det går också att filtrera fram de guider som ingen är innehållsansvarig för, så att ni kan säkerställa att allt innehåll hålls uppdaterat. 

kundo_chat_active Kundo Chat: Skicka vidare chatthistorik internt

Nu är det möjligt att skicka vidare chatthistoriken internt i organisationen. Det kan vara att vissa chattärenden behöver tas vidare i det interna ärendehanteringssystemet, att ekonomiavdelningen ska ta något vidare, eller kanske bara att en viss person som behöver känna till något.

Det finns mycket att vinna på att den kunskap som samlas hos kundservice inte stannar där. Använd denna funktion för att se till att insikterna kring hur kunderna tänker når längre!