GDPR och datalagring inom EU

Som lokal nordisk aktör är dataskydd och efterlevnad av GDPR en självklarhet för oss. Därför lagrar vi kunddata och personuppgifter enbart inom EU.

 

Kontakta oss

Trygghet och lyhördhet

Vi vet att många kunder har särskilda krav för att kunna vara trygga med sin leverantör. Som kund tecknar du givetvis alltid ett så kallat personuppgiftsbiträdesavtal med oss och vi gör vårt bästa för att tillmötesgå individuella kunders önskemål på detta och andra områden. Vår möjlighet att vara lyhörda och anpassningsbara på det här området skiljer oss från många internationella aktörer.

 
 

Vi lagrar all kunddata inom EU

All kunddata och personuppgifter som ni hanterar via Kundos plattform lagras inom EU. Vi har även säkerställt att alla våra underbiträden måste uppfylla detta krav.

Kunder med höga krav

Vi har såväl banker som stora myndigheter bland våra kunder. Vi är därför vana vid att möta högt ställda krav på teknik och rutiner kopplade till datasäkerhet och personuppgifter. Kryptering, täta backuper och säkra inloggningsalternativ är exempel på områden där vi lägger stort fokus.

 
barncancerfonden-1 arla-1 tikkurila-1 urochpenn fmmattsson-1 angelholm-2

Mer än en plattform

Vi vet att det krävs mer än en bra plattform för att skapa effektiv kundservice som leder till nöjda kunder. Därför har vi utvecklat vårt erbjudande till att  inkludera allt som behövs för att hjälpa er att lyckas!

 

Personlig service

För att ni ska få ut maximalt värde av Kundo tilldelas ni en egen Success Manager som hjälper er att lyckas! Utöver hjälp vid uppstart och utbildning av hela ert team finns er Success Manager alltid tillgänglig för att svara på era frågor.

Läs mer om vår service
Kurser

Som komplement till vår produkt anordnar vi tillsammans med våra samarbetspartners kurser i hur ni bäst möter kunden i de digitala kanalerna. Vi har exempelvis kurser för kundservice i chatt och sociala medier.

Läs mer om våra kurser
Expertis

Vilka är de senaste rönen och trenderna i branschen? Hur arbetar andra? Vi på Kundo jobbar hela tiden hårt för att hjälpa er att ta del av allt spännande som händer i kundservicebranschen. Vi ger er råd, kunskap och inspiration.

Läs mer om vår expertis

Mer läsning

3 Min läsning
Kila Möbler

”Med dagens volym hade Outlook inte fungerat” Kila Möbler har sedan starten 1978 specialiserat sig på trädgårdsmöbler och ...

Läs inlägget kundberättelser
3 Min läsning
Hemglass

40-60% färre mail tack vare Kundo Hemglass är företaget som sedan 1968 spridit glass och glädje runt om i Sverige. Med den ...

Läs inlägget kundberättelser
2 Min läsning
Arla

Effektivare kundservice med Kundo hos Arla Bara några veckor efter att Arla lanserat sitt forum såg man en minskning av ...

Läs inlägget kundberättelser
1 Min läsning
Lyssna på dina kunder

CX-experten Tanja Adell guidar dig igenom det snåriga ämnet Customer Experience och berättar hur du kan jobba för att skapa ...

Läs inlägget guider och material
1 Min läsning
Flens kommun

Vi har pratat med Sanna Öhlin som är teamledare för Flens kommuns kontaktcenter om hur de har byggt upp sin avdelning, hur ...

Läs inlägget kundberättelser
4 Min läsning
Carlsberg

Både chefen och medarbetarna på Carlsberg drar nytta av Kundo Carlsberg är idag ett av Sveriges största bryggerier med ...

Läs inlägget kundberättelser
3 Min läsning
Inrego

“Ett roligt verktyg att arbeta i” Inrego är företaget med målet att förlänga livslängden på IT-produkter. Genom att köpa in, ...

Läs inlägget kundberättelser
3 Min läsning
Ängelholms kommun

Kundo skapar värde på flera sätt åt Ängelholms kommun Ängelholm är kommunen som verkligen tar kundservice på allvar. Med ...

Läs inlägget kundberättelser
3 Min läsning
Bravida

“Kundo Mail gav oss helt nya förutsättningar för bättre samarbete” Med 7000 anställda bara i Sverige ställs höga krav på ...

Läs inlägget kundberättelser