Chatt med BankID för säker identifiering

Gustav Tranback

Gustav Tranback

Ibland kan det var praktiskt eller nödvändigt att din kund legitimerar sig för att kundservice ska kunna ta ärenden vidare. Därför finns nu möjligheten att säkert identifiera en besökare i chatten via BankID!

Ibland måste kunderna kunna legitimera sig för att kundservicemedarbetare ska kunna hjälpa dem. BankID för identifiering har blivit allt mer populärt och får idag anses vara branschstandard. Identifiering med BankID har länge funnits för telefoni och nu finns alltså möjligheten även i chatt.

Kundo Chat med tillägget identifiering/inloggning via BankID låter sömlöst identifiering ska via BankID när det behövs. Redaktören eller kunden behöver alltså inte redan från början välja ifall kunden ska legitimerar sig eller inte. Redaktören kan när som helst skicka en förfrågan till kunden om att legitimera sig.

Är du intresserad av att veta mer om hur ni skulle kunna använda inloggning via BankID i chatten? Hör av dig till oss!