Få koll på er telefoni med Kundo!

Ylva Espling

Ylva Espling

Vi vet att telefoni är en viktig kanal för många av er och nu kan ni äntligen hantera era telefonsamtal i Kundo - utan att byta telefonväxel! 

Med Kundo Calls kan ni få en bättre förståelse för telefoni som kundservicekanal. Ni kan förstås följa hur många samtal som ni tar emot, men ni kan också få insikt i vad samtalen handlar om. Att få en tydligare förståelse för varför era kunder ringer er är värdefullt för att hitta förbättringsmöjligheter, till exempel när det gäller er kanalstrategi. Kanske får ni in frågor via telefon som passar bättre i andra kanaler?

Vi har också förstått att det kan vara svårt att hantera de ärenden som kommer in på telefon på ett effektivt sätt. Kanske ni som många andra använder posts-its och mail som skickas från individuella mail-konton? Med Kundo Calls får ni ett bättre sätt att komma ihåg vad som ska göras eller informera  kollegor!

Med Kundo kan ni nu arbeta på samma sätt och ge samma effektiva service, oavsett hur ärendet kommer in till er; e-post, forum, chatt, sociala medier eller telefon. Alla kraftfulla samarbetsverktyg som finns i Kundo kan användas oavsett hur kunderna väljer att kontakta er! Tilldela ärenden till dig själv eller andra kollegor på kundservice, markera ärenden för uppföljning, dokumentera vad som görs med ärendet i kommentarer eller involvera andra i organisationen genom "Be om hjälp".

Genom att registrera de samtal ni tar emot i Kundo kan ni enkelt jämföra telefoni med era andra kanaler. Det gör det lättare att följa effekten av olika satsningar. Vad händer till exempel om ni försöker styra om vissa ärenden till andra kanaler genom att erbjuda en livechat,publicera guider med svar på de vanligaste frågornaeller erbjuda möjlighet att kontakta er genom ett kontaktformulär i ett help center?Kanske ni kan lyckas minska antalet telefonsamtal att ta hand om?

Kundo Calls kan också användas för att få bättre koll på en viss typ av samtal eller samtal från en viss målgrupp. Här är några exempel:

  • Registrera alla samtal som handlar om returer och tagga med vad orsaken till returen är för att följa över tid om returorsakerna ändras.
  • Registrera vilken typ av frågor som är vanliga i telefonsamtal för att se om ni kan förenkla för era kunder att hitta svaret  på egen hand.
  • Registrera alla samtal som kommer från grossister som ni säljer till, eller från boende i era fastigheter, för att bättre förstå vad telefonsamtal från just dessa handlar om.

Registreringen av samtal sker i ett litet fönster som öppnas ovanpå Kundo, vilket gör det enkelt att komma tillbaka till det som en höll på med innan telefonen ringde.

Kundo Calls ger er bättre koll på er telefonikanal! Oavsett om ni väljer att registrera alla samtal, alla samtal av en viss typ eller bara de samtal som behöver tas vidare efter att ni lagt på luren.

Är du nyfiken på hur Kundo Calls kan hjälpa er? Kontakta er success manager, skicka ett mail till customer@kundo.se eller boka en demo direkt