Kundo integrerar samtalsloggen med Telia-ägda Phonero

Jimmy Risberg

Jimmy Risberg

Nu tar vi nästa steg i vårt telefoni-erbjudande genom att integrera med en av Nordens största operatörer för företagstelefoni - Phonero!Med över 200.000 användare är Phonero sedan 2017 en del av Telia-koncernen som köpte bolaget för att stärka sin position på den nordiska företagsmarknaden. Phoneros huvudsakliga målgrupp är små- och medelstora företag men de har även en stark position inom offentlig sektor. 

Telefonen är fortsatt en av de vanligaste kontaktvägarna in till kundservice, men också den som är svårast att hantera enligt vår rapport Kundservice i Norden 2022

En av de stora utmaningarna är att det är lätt att mäta volym i form av antal samtal och hur länge de pågår, men desto svårare att skapa en förståelse för vad det är som faktiskt tar tid. Vilken typ av ärenden är det som kräver längre hantering än andra? Vilka frågor är återkommande? Finns det något vi kan förändra för att minska antalet tidskrävande samtal?

Ett bra sätt att få ovärderliga insikter i vad samtalen in till kundservice faktiskt handlar om är att använda Kundos samtalslogg. Den gör det enkelt att anteckna, tagga, tilldela och sätta ett datum för eventuell uppföljning. Du kan även använda populära funktioner som att “pinga” in dina kollegor i ärendet eller Be om hjälpom personen du behöver hjälp av inte använder Kundo.

Integrationen med Phonero gör det ännu lättare att logga alla samtal i samtalsloggen då den öppnas automatiskt så fort du svarar i telefonen. Loggen fylls även på med både telefonnumret på den som ringer in samt vilken tid samtalet pågick och dessutom kan du ta del av tidigare konversationer ni haft med uppringaren i andra kanaler såsom via mail eller chatt. Vill du inte anteckna under samtalets gång sparas utkast som du istället kan hantera vid ett senare tillfälle. 

För att kunna nyttja integrationen behöver du dels ha Kundos samtalslogg,dels vara Phonero-kund med tillgång till deras API som vi integrerat mot.  

Använder du Phonero idag och vill ha ett enkelt sätt att logga vad telefonsamtalen handlar om? Tveka inte att kontakta osseller din Account- / Success Manager direkt!