3

Nyheter i Kundo - oktober till december

2021-01-13 Ylva Espling
 
 

Dags att sammanfatta vad som har hänt i Kundo under det senaste kvartalet. Här är alla highlights från oktober till december 2020. 

Kundo Knowledge: Visa upp foruminlägg på startsidan

För den som har både en kunskapsbank och ett forum i Kundo är det nu möjligt låta kunskapsbanken blir en tydligare ingång till forumet, genom att visa upp de 10 foruminlägg som har flest sidvisningar direkt på startsidan i kunskapsbanken

Kundo Knowledge: Lägg kontaktvägar direkt på kunskapsbankens startsida

Vi vill att ni alltid på ett enkelt sätt ska kunna hänvisa era besökare till rätt kontaktväg. Därför är det nu möjligt att lägga till kontaktvägar direkt på kunskapsbankens startsida. Då kan kunskapsbanken fungera som en startpunkt även för de ärenden som inte går att hantera via self-service. 

Automatisk inloggning med SSO via Active Directory

Nu finns möjligheten att använda single-sign-on (SSO)  för att logga in i Kundo. Då behöver användaren bara logga in i organisationens egna inloggningssystem och så kommer de automatiskt åt Kundo. 

Små men viktiga förbättringar för den som arbetar mycket i Kundo

Som vanligt har vi finslipat användarupplevelsen i Kundo på olika sätt för att göra vardagen för de som använder Kundo trevligare och effektivare: 

  • Länkar som skrivs i anteckningsfältet i redaktörsverktygen blir nu automatiskt klickbara. De kan också redigeras så att en annan text visas istället för den långa URL:en. 
  • Vi har höjt ljuden som hörs när det kommer en ny chatt eller nytt chattmeddelande så att de blir svårare att missa. 
  • Nu är det ännu tydligare vilka kollegor som finns tillgängliga i chatten - vi skriver nu ut också när det inte finns någon i chatten. 
  • Kundo skickar påminnelsemail om det finns konversationer som är tilldelade men inte besvarats i tid. I dessa mail finns nu en länk för att komma till alla sina tilldelade konversationer. 
  • Kundo skickar påminnelsemail till innehållsansvarig om det finns guider som behöver granskas. I dessa mail finns nu en länk för att komma till alla sina guider som behöver granskas.
  • Vi har nu förbättrat möjligheten att svara på e-post visa forumet. Ämnesraden på foruminlägget och namnet på den som skrivit följer nu med till e-postmeddelandet. 

Kundo nu ännu mer tillgängligt

Vi fortsätter vår strävan att göra Kundos produkter tillgängliga för alla. 

  • Kundo Knowledge gör nu sällskap med Kundo Forum; med standardutseende uppfyller nu våra kunskapsbanker de tekniskt verifierbara kraven i WCAG AA till 100%.
  • Det finns nu tillgänglighetsredogörelser för Kundo Forum, Kundo Knowledge och redaktörsgränssnittet.  

Undantag i automatiska regler

Automatiska regler i Kundo Forum och Kundo Mail är kraftfulla verktyg för att effektivera arbetet, till exempel genom att automatiskt tilldela eller tagga ärenden. Men, ingen regel utan undantag! Ibland fångar de automatiska reglerna upp för mycket och då kan tilldelningar och taggningar bli fel. Därför har vi nu infört möjligheten att en automatisk regel inte ska appliceras om e-postmeddelandet innehåller vissa specifika ord. 

Styr vad som är spam och inte

I inställningarna för Kundo Mail finns två listor av e-postadresser som kan användas för en effektiv spamhantering;  e-postadresser som är blockerade pga att de använts för att skicka spam och e-postadresser som aldrig ska markeras som spam. Nu kan ni enkelt manuellt lägga till adresser till dessa listor och också smidigt flytta adresser från den ena listan till den andra om någon e-postadress hamnat fel. 

Statistik för chattassistenten

Statistiken är nu kompletterad med information om hur chattassistenten använts. Där kan ni  till exempel se hur många som har klickat sig vidare till forumet eller kunskapsbanken från chatten. 

Policy-godkännande för kontaktformulär

Nu finns länk till policy för personuppgifter i kontaktformulären i Kundo Knowledge och Kundo Chatt. Ni väljer själva om användarna behöver godkänna aktivt genom att klicka i en kryssruta eller inte.  

Sida för systemstatus

För att på ett bättre sätt kunna informera om eventuella driftstörningar finns det nu en statussida där det alltid går att se systemstatus för Kundo. Prenumera gärna på denna sida för att få uppdateringar!  

 

 

 

 
 
 
2021-01-13 Ylva Espling
 
 
 

Prenumerera på vårt nyhetsbrev för tips, inspiration och nyheter kring kundservice!