Nyheter i Kundo - april till juni
Dags att se tillbaka på ett spännande andra kvartal 2021. Här är vad som har hänt i Kundo under...
Dags att sammanfatta vad som har hänt i Kundo under det senaste kvartalet. Här är alla highlights från oktober till december 2020.
För den som har både en kunskapsbank och ett forum i Kundo är det nu möjligt låta kunskapsbanken blir en tydligare ingång till forumet, genom att visa upp de 10 foruminlägg som har flest sidvisningar direkt på startsidan i kunskapsbanken.
Vi vill att ni alltid på ett enkelt sätt ska kunna hänvisa era besökare till rätt kontaktväg. Därför är det nu möjligt att lägga till kontaktvägar direkt på kunskapsbankens startsida. Då kan kunskapsbanken fungera som en startpunkt även för de ärenden som inte går att hantera via self-service.
Nu finns möjligheten att använda single-sign-on (SSO) för att logga in i Kundo. Då behöver användaren bara logga in i organisationens egna inloggningssystem och så kommer de automatiskt åt Kundo.
Som vanligt har vi finslipat användarupplevelsen i Kundo på olika sätt för att göra vardagen för de som använder Kundo trevligare och effektivare:
Vi fortsätter vår strävan att göra Kundos produkter tillgängliga för alla.
Automatiska regler i Kundo Forum och Kundo Mail är kraftfulla verktyg för att effektivera arbetet, till exempel genom att automatiskt tilldela eller tagga ärenden. Men, ingen regel utan undantag! Ibland fångar de automatiska reglerna upp för mycket och då kan tilldelningar och taggningar bli fel. Därför har vi nu infört möjligheten att en automatisk regel inte ska appliceras om e-postmeddelandet innehåller vissa specifika ord.
I inställningarna för Kundo Mail finns två listor av e-postadresser som kan användas för en effektiv spamhantering; e-postadresser som är blockerade pga att de använts för att skicka spam och e-postadresser som aldrig ska markeras som spam. Nu kan ni enkelt manuellt lägga till adresser till dessa listor och också smidigt flytta adresser från den ena listan till den andra om någon e-postadress hamnat fel.
Statistiken är nu kompletterad med information om hur chattassistenten använts. Där kan ni till exempel se hur många som har klickat sig vidare till forumet eller kunskapsbanken från chatten.
Nu finns länk till policy för personuppgifter i kontaktformulären i Kundo Knowledge och Kundo Chatt. Ni väljer själva om användarna behöver godkänna aktivt genom att klicka i en kryssruta eller inte.
För att på ett bättre sätt kunna informera om eventuella driftstörningar finns det nu en statussida där det alltid går att se systemstatus för Kundo. Prenumera gärna på denna sida för att få uppdateringar!
Dags att se tillbaka på ett spännande andra kvartal 2021. Här är vad som har hänt i Kundo under...
Nu är det dags att blicka tillbaka på det första kvartalet 2021 - vad hände egentligen i Kundo? Här...
Nu är det dags att blicka tillbaka på allt som hänt i Kundo det senaste kvartalet. Här är en...